728 x 90

انتشار ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی برای جبران کسری بودجه سال ۹۹

اوراق بدهی - عکس از آرشیو
اوراق بدهی - عکس از آرشیو

روزنامه حکومتی وطن امروز: انتشار ۱۵۰هزار میلیارد تومان اوراق بدهی در شورای سران قوا برای جبران کسری بودجه تصویب شد.

روزنامه حکومتی وطن امروز ۲۵اردیبهشت درباره کسری کلان بودجه سال۹۹ نوشت: «کابوس کسری بودجه سال ۹۹ زودتر از آنچه کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند، تبدیل به واقعیت شد و دولت مجبور شد برای پوشاندن این عقب‌ماندگی در دومین ماه سال با ارسال پیشنهادی به شورای سران قوا درخواست مصوبه انتشار ۱۵۰هزار میلیارد تومان اوراق بدهی را بدهد.

در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، پیشنهاد دولت مبنی بر انتشار ۱۵۰هزار میلیارد تومان اوراق مالی برای جبران کسری بودجه امسال به تصویب رسید... انتشار ۱۵۰هزار میلیارد تومان اوراق بدهی علاوه بر ۹۰هزار میلیارد تومانی که در بودجه سال جاری آمده است قرار است صورت گیرد.

با وجود این‌که دولت اصرار دارد کسری بودجه را به کرونا و تبعات آن مرتبط بداند، اما بدون در نظر گرفتن این موضوع هم بودجه سال۹۹ با کسری مواجه می‌شد.

در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۹ در کمیسیون تلفیق مجلس کارشناسان بارها با اشاره به کسری بودجه حداقل ۱۰۰هزار میلیارد تومانی، هشدار داده بودند» .

بر اساس آخرین آمار اتاق بازرگانی رژیم در تهران، ارزش صادرات کالایی در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۶درصد کاهش یافته است. بر اساس این آمار طی همین مدت ارزش واردات کالایی نیز ۱۷درصد کاهش نشان می‌دهد.

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۳اردیبهشت گزارش داد، تاجران ایرانی در نخستین ماه از سال جاری، حدوداً یک میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار صادرات داشته‌اند که این عدد در قیاس با مدت مشابه سال قبل کاهشی ۳۶درصدی را نشان می‌دهد. واردات در فروردین ۱۳۹۸ نیز بیش از ۲.۳میلیارد دلار بوده که در فروردین امسال به کمتر از دو میلیارد دلار رسیده و کاهشی ۱۷درصدی را نشان می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b18d187f-4def-4145-8086-68d5b329040c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات