728 x 90

امضای موافقت نامه حفاظت اطلاعات بین عربستان سعودی و فرانسه

امضای موافقت نامه حفاظت اطلاعات بین عربستان سعودی و فرانسه
امضای موافقت نامه حفاظت اطلاعات بین عربستان سعودی و فرانسه

عربستان سعودی و فرانسه در زمینه امنیت اطلاعات و حفاظت از اطلاعات طبقه‌بندی شده موافقت‌نامه‌ای را امضا کردند.

فلورانس بارلی، وزیر دفاع فرانسه در دیداری که با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در جده داشت علاوه بر گفتگو بر سر اطلاعات و حفاظت از اطلاعات طبقه‌بندی شده، همکاریهای دوجانبه در امور دفاعی را نیز مورد بررسی قرار داد.

 

به گزارش العربیه کشور عربستان سعودی و فرانسه روز یکشنبه ۸ژوئیه ۱۷تیر ۹۷ موافقت‌نامه‌ای را در زمینه امنیت اطلاعات و حفاظت از اطلاعات طبقه‌بندی شده امضا کردند. جزییات بیشتری از این توافق همکاری منتشر نشده است اما یکی از نگرانیهای عربستان سعودی تهدیدهای امنیتی و تروریستی رژیم ایران است. فرانسه نیز بارها اعلام کرده است که خود را در نگرانی کشورهای خلیج‌فارس از دخالتهای رژیم ایران شریک می‌داند.

 

تروریسم رژیم ایران قابل انکار نیست

با وخیم‌تر شدن هر چه بیشتر وضعیت داخلی و اقتصادی رژیم ایران و پس از دستگیری تروریستهای رژیم ایران در بلژیک و آلمان و فرانسه، خالد بن سلمان سفیر عربستان در ایالات متحده در حساب توییترش نوشت:

«واکنش رژیم ایران وقتی که حین ارتکاب جنایت گرفتار شده انکار بوده است. اجازه بدهید به یاد بیاوریم، آنها تاریخچه‌ اثبات شده‌یی از تروریسم شامل توطئه برای قتل عادل الجبیر سفیر قبل از من از طریق بمب‌گذاری در یک رستوران واشینگتن دارند. سفیر عربستان سعودی وزیر خارجه رژیم ایران را نیز توجیه‌گر تروریسم رژیم ایران توصیف کرد.»

 

جزییاتی از دیدار وزیران دفاع فرانسه و عربستان

در گزارش العربیه آمده است: «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان سعودی، وزیر دفاع و نایب‌رئیس شورای وزیران پادشاهی سعودی، روز یکشنبه ۱۷تیرماه ۹۷ در شهر جده در دیدار و گفتگو با فلورانس بارلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه، زمینه‌ همکاریهای دوجانبه به‌ویژه امور دفاعی و فرصت‌های پیشرفت در این زمینه را با او مورد بررسی قرار داد. آنها همچنین درباره آخرین تحولات منطقه‌یی و تلاش‌های انجام شده در این رابطه بحث و گفتگو کردند.»

در پی این دیدار، ولیعهد عربستان سعودی به همراه وزیر نیروهای مسلح فرانسه موافقت‌نامه امنیت اطلاعات و حفاظت از اطلاعات طبقه‌بندی شده را امضا کردند.

لازم به ذکر است که در این دیدار، محمد العایش، معاون وزیر دفاع، فیاض الرویلی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و هشام آل الشیخ، مدیر کل دفتر وزیر دفاع، طلال العتیبی، مستشار نظامی وزیر دفاع و ولید السیف، سرپرست دفتر وابسته نظامی سعودی در فرانسه و سویس حضور داشتند.

هیأت همراه وزیر نیروهای مسلح فرانسه در این نشست، شامل فرانسوا گویت، سفیر فرانسه در عربستان سعودی، دریادار ژان کازابینکا مدیر دفتر نظامی و مشاوران سیاسی، نظامی و صنعتی وزیر نیروهای مسلح فرانسه، و همچنین سرتیپ دریادار گزاویه موناک، وابسته دفاعی فرانسه در کشور عربستان سعودی حضور داشتند.

 

مطالب مرتبط:

 

طرح تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی مقاومت از دید رسانه‌های بین‌المللی

تازه‌ترین فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1faf99f-5dea-4312-aabe-f8c6a2e676e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات