728 x 90

امانوئل ماکرون: باید مذاکرات جدیدی در مورد برجام شروع شود

امانوئل ماکرون
امانوئل ماکرون

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه ۱۴اردیبهشت خواستار آن شد که  مذاکرات جدیدی با رژیم ایران بر سر پرونده اتمی شروع شود. این مذاکرات باید  آزمایشهای موشکی و دخالتهای رژیم در امور داخلی کشورهای خاورمیانه را محدود کند.

 از طرفی مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا خواهان یک سیاست قدرتمند برای مهار بی‌ثبات کردن سوریه، یمن و منطقه توسط رژیم ایران شد. او به تلاشهای گسترده دیپلوماتیک برای باقی نگاه داشتن فشار بر روی کره شمالی و سمت و سو دادن این کشور بسوی مذاکره و جلوگیری از خطر زرادخانه اتمی‌اش نیز اشاره کرد.

این مقام آمریکایی  گفت کشورش نیاز به تلاشهای دیپلوماتیک قدرتمندی جهت حل مسالمت‌آمیز مشکلات دارد که حتی یک گلوله نیز شلیک نکند.

 رویتر روز جمعه به‌نقل از منابع نزدیک به کاخ سفید گفت ترامپ به زودی از توافق اتمی با رژیم ایران بیرون خواهد آمد.

توافق اتمی امضا شده میان رژیم ایران و پنج به‌علاوه یک شامل انگلستان، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا از مهمترین اقدامات سیاسی باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بود ولی دونالد ترامپ آن را به‌عنوان یکی از بدترین توافق‌هایی توصیف می‌کند که وجود داشته  است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0ab2d1a-9155-459d-bfed-00e73fb750a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات