728 x 90

الیوت آبرامز: رژیم ایران به پمپ‌بنزین چین تبدیل می‌شود

الیوت آبرامز
الیوت آبرامز

الیوت آبرامز نماینده ویژه سابق وزارت‌خارجه آمریکا برای ایران روز ۱۰فروردین در مقاله‌یی در نشنال ری ویو درباره قرارداد خائنانهٔ رژیم آخوندی با چین نوشت: رژیم ایران جزئیات توافق‌نامه را قبل از امضا علنی نکرده و هم‌چنین دولت چین جزئیات آن را بیان نکرده است.

اما کارشناسان گفتند این توافق با پیش‌نویس ۱۸صفحه‌یی که سال گذشته توسط نیویورک تایمز به‌دست آمد، تقریباً تغییری نکرده است. این پیش‌نویس ۴۰۰میلیارد دلاری شامل سرمایه‌گذاری چین در دهها زمینه از جمله بانکداری، ارتباطات از راه دور، بنادر، راه‌آهن، مراقبتهای بهداشتی و فناوری اطلاعات طی ۲۵سال آینده انجام می‌شود.

به‌گفته یک مقام رژیم ایران و یک تاجر نفت چین به‌طور مستمر از تخفیف شدید نفت ایران برخوردار خواهد بود

من مشکوک هستم چرا که این معامله ابتدا ۵سال پیش، در سال۲۰۱۶، هنگام سفر شی جین پینگ به ایران پیشنهاد شد. این برای امضای یک قرارداد مدتی طولانی است و شرایط معامله هنوز هم علنی نشده است.

یک نظریه این است که رژیم ایران نفت را با تخفیف زیادی به چین می‌فروشد تخفیفی بزرگ که در صورتی که علنی شود مقاومت و اعتراضات در ایران را برخواهد انگیخت.

در این صورت ایران می‌تواند نفت را ارزان به چین بفروشد و چین هم کل کشور را بخرد.

قابل توجه است که حداکثر مبلغ سرمایه‌گذاری شده در ایران طی یک سال ۵ میلیارد دلار بوده و طبق این معامله فرض شده چین به مدت ۲۵ سال سالانه ۳برابر این مقدار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

در پایان آن دوره، ایران یک شرکت کاملاً متعلق به چین خواهد بود، اساساً یک ایستگاه پمپ‌بنزین برای جمهوری خلق چین.

بدبینی در مورد همه اعداد وجود دارد. برای ایرانیان، اطلاعات در مورد آنچه توافق شده است باید هدف اصلی باشد. یا این‌که این مبالغ مضحک است و بیشتر تبلیغاتی است که برای تقویت رژیمهای چین و ایران طراحی شده است.

یا اگر مبالغ دقیق باشد، رژیم که تحت تحریم‌های آمریکا رنج می‌برد، مجبور شده کل کشور را به چین بفروشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dca96f8f-9887-414f-929b-c81edd192774"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات