728 x 90

المجلهٔ لندن: رژیم ایران در دادگاه بلژیک

محاکمه دیپلمات تروریست رژیم آخوندی اسدالله اسدی
محاکمه دیپلمات تروریست رژیم آخوندی اسدالله اسدی

مریم رجوی هدف اصلی بمب‌گذاری در ویلپنت بود

تصمیم به بمب‌گذاری در ویلپنت

پس از قیام سراسری ضدحکومتی در ایران در دی ۹۷ صورت گرفت

قیامی که پایه‌های رژیم را به لرزه در آورد

خامنه‌ای نقش مجاهدین خلق و شبکه آن را در رهبری قیام برجسته کرد

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم ۲۰۱۸ گفت:

مجاهدین از جایی که انتظار ندارند پاسخ مناسبی از ایران دریافت خواهند کرد

دادستان خواستار محکومیت ۲۰سال زندان برای اسدی

۱۸سال برای سعدونی و نعامی ۱۵سال برای عارفانی شد

دادستان هم‌چنین از دادگاه خواستار سلب تابعیت بلژیکی

سه نفر از متهمان شده است

اقدام رژیم ایران باید با پاسخ شدید مواجه شود

ضروری است همه کشورهای اروپایی گام های عملی

برای جلوگیری از تروریسم رژیم ایران در اروپا بردارند

المجله چاپ لندن در گزارشی با عنوان «رژیم ایران در دادگاه بلژیک» نوشت: «امیر سعدونی و همسرش نسیمه نعامی، با اسدالله اسدی نشستند و او یک بسته کوچک به آنها تحویل داد. در این بسته، یک بمب بود. نعامی بسته را در کیف دستی خود گذاشت و آن زوج به سمت مرسدس خاکستری خود برگشتند. قرار بود نسیمه نعامی و امیر سعدونی گردهمایی سالانه شورای ملی مقاومت ای را که در ویلپنت پاریس برگزار می‌شد، هدف قرار دهند. مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران سخنران اصلی این کنفرانس بود. اعتقاد بر این است که او هدف اصلی این حمله خنثی شده بوده است. در اول ژوئیه -۱۰تیر اسدی دیپلمات رژیم ایران بر اساس حکمی که قاضی ضدتروریسم صادر کرد، در آلمان دستگیر شد. اسدی، از سال۲۰۱۴ رئیس ایستگاه وزارت اطلاعات رژیم ایران در سفارت در وین بود.

سخنگوی دادستان فدرال بلژیک در تاریخ ۵ژوئیه – ۱۵تیر به ان.بی.سی نیوز گفت: "این زوج بمب را از دیپلمات رژیم در لوکزامبورگ تحویل گرفته بودند و از خطر استفاده از این ماده منفجره ناپایدار کاملاً آگاه بودند. آنها قصد استفاده از آن را داشتند. دادستان فدرال آلمان در ۱۱ژوئیه – ۲۱تیر۹۹ این جزئیات را تأیید کرد و گفت که اسدی شخصاً مواد منفجره را در اواخر ژوئن ۲۰۱۸ در شهر لوکزامبورگ به این زوج تحویل داده است.

اسدالله اسدی عضوی از سازمان اطلاعاتی رژیم ایران است و در وزارت اطلاعات ایران سمتهای کلیدی داشت. او سابقه طولانی در عملیات تروریستی، به‌ویژه علیه مجاهدین دارد.

نسیمه نعامی، یک مأمور آموزش دیده است که در وزارت اطلاعات کار می‌کند. او به‌طور منظم به ایران سفر می‌کند. امیر سعدونی، هم‌چنین یک عامل اطلاعاتی مخفی رژیم ایران است که برای نفوذ به طرفداران مجاهدین خلق مأمور شده است.

شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید تصمیم این توطئه توسط شورای عالی امنیت رژیم ایران به ریاست حسن روحانی گرفته شده و توسط علی خامنه‌ای تصویب شده است. بر این اساس، وزارت اطلاعات با هماهنگی وزارت امور خارجه موظف به اجرای این تصمیم شد.

اعتقاد بر این است که تصمیم بمب‌گذاری در ویلپنت پس از قیام سراسری ضدحکومتی در دی۱۳۹۶ صورت گرفت که پایه‌های رژیم را به لرزه در آورد. در ژانویه۲۰۱۸، خامنه‌ای نقش مجاهدین خلق و شبکه آن را در رهبری قیام برجسته کرد. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم، در تاریخ ۱ژانویه ۲۰۱۸ گفت: "مجاهدین از جایی که انتظار ندارند پاسخ مناسبی از ایران دریافت خواهند کرد."

اگر چه اسدی در تاریخ ۲۷نوامبر - ۷آذر برای افتتاح دادگاه حاضر نشد، با این وجود دادستان خواستار محکومیت وی به ۲۰سال شد، که طبق قانون حداکثر مجازات است. امیر سعدونی و نسیمه نعامی که مأمور بمب‌گذاری این رویداد به مدت ۱۸سال و مهرداد عارفانی به ۱۵سال شدند. از دادگاه هم‌چنین خواسته شد تابعیت بلژیکی سه نفر از متهمان را پس بگیرد.

رژیم ایران طی ۴۰سال گذشته در خارج از ایران دست به اقدامات تروریستی زده است...

با این حال، این اولین بار است که یکی از دیپلماتهای رژیم در حال برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی دستگیر و به‌خاطر اتهامات مربوط به تروریسم محاکمه می‌شود. سال‌ها بود که اروپا به‌دلیل منافع مربوط به تجارت، رژیم را در ایران پذیرفته بود. سرویسهای مخفی آلمان، فرانسه و بلژیک آنچه را که می‌توانست یک قتل‌عام باشد، خنثی کرده‌اند. این اقدام رژیم باید با تدابیر شدید مواجه شود. امروز ضروری است که همه کشورهای اروپایی گام های عملی برای جلوگیری از تروریسم رژیم ایران در اروپا بردارند». (المجله لندن ۱۴آذر۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/432f0ef8-f5ec-418e-aa5e-1d5c1876aa58"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات