728 x 90

العربیه:‌ جان بولتون، از تندروترین چهره‌های ضد رژیم ایران در آمریکا به عنوان مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، منصوب شد

جان بولتون مشاور امنیت ملی
جان بولتون مشاور امنیت ملی

تلویزیون العربیه سوم فروردین  97 درباره انتخاب جان بولتون به‌عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: جان بولتن، از تندروترین چهره‌های ضد رژیم ایران در آمریکا و سرسختترین مخالف برنامه هسته‌یی تهران به جای ژنرال «هربرت مک‌مستر» به‌عنوان مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا منصوب شد.

بنا‌به این گزارش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه 22مارس (دوم فردروین) اعلام کرد جان بولتون، سفیر دائم سابق ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل‌متحد به جای هربرت مک مستر به سمت مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور منصوب شده است.

دونالد ترامپ در پیامی بر حساب خود روی شبکه اجتماعی تویتر توضیح داد بولتون در 9آوریل آینده رسماًً کار خود به‌عنوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا را آغاز خواهد کرد.

العربیه افزود:‌ آرون دیوید میلر دیپلومات کارکشته و معروف آمریکایی که در دوره‌های ریاست‌جمهوری دمکرات ها و جمهوری‌خواهان فعالیت می‌کرد در ارتباط با انتصاب جان بولتون به این سمت گفت: با این گام، تیم سیاست خارجی دونالد ترامپ در تاریخ جدید آمریکا بیش از هر برهه‌ای محافظه کارتر و ایدئولوژیکتر و کمتر پراگماتیک یا عمل‌گرا خواهد بود و این در حالی است که چالشهای کنونی در عرصه بین‌‌الملل در ضمن نیاز به قاطعیت به کارکردگرایی نیز نیازمند است.

العربیه همچنین گفت: ‌رسانههای رژیم ایران ضمن واکنش منفی به انتصاب جان بولتون به سمت مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ از او به‌‌عنوان چهره جنگ‌‌طلب ضدایرانی که خواستار حمله نظامی به ایران است یاد کردند و به‌‌شدت از این انتخاب در سیاست آمریکا انتقاد کردند و حتی بعضی از این رسانه‌ها با انعکاس انتقادها در داخل آمریکا و خارج آن نسبت به این گزینه به خطر احتمال وقوع جنگ اتمی در صورت افزایش تنشهای سیاسی میان آمریکا و کره شمالی، اشاره کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/307c1873-0e4f-4a20-976a-56e2ec91a7e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات