728 x 90

العرب-لندن: سنابرق زاهدی:‌ رژیم ملاها به‌دست مردم و مقاومت ایران سرنگون خواهد شد

دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضاییه شورای ملی مقاومت ایران
دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضاییه شورای ملی مقاومت ایران

دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضاییه شورای ملی مقاومت ایران در مصاحبه با العرب لندن گفت:‌ توازن قوا در ایران بین رژیم و مردم است و در یک چنین معادله‌ای سلاح و تجهیزات نظامی و موشک فایده‌ای برای رژیم ندارد. به همین دلیل یک عضو مجلس رژیم گفت: زمانی که اتحاد جماهیر شو روی سرنگون شد، ۱۳هزار کلاهک اتمی داشت و در بیش از ۲۰کشور خارجی نفوذ داشت، ایستگاه فضایی داشت اما در خیابانهای مسکو از هم پاشید. آری این رژیم به‌دست مردم و مقاومت داخل ایران سرنگون خواهد شد.

سنابرق زاهدی همچنین گفت: مردم ایران خلاصی از مشکلاتش را نه در برداشته شدن تحریمها که از طریق سرنگونی تمامیت این رژیم جستجو می‌کند.

 

روزنامه العرب نوشت:

در پی تحریمهای اقتصادی اعمال شده علیه رژیم ایران، ایالات متحده تلاش می‌کند که یک ائتلاف بین‌المللی را برای مقابله با طرح و برنامه‌های توسعه‌گرایانه این رژیم در منطقه تشکیل دهد. این امر احساسی را برمی انگیزد که منطقه در آستانه حوادثی بزرگ قرار دارد و اگر رژیم ایران بر پروژه تسلیحاتی خارج از چارچوبهای قانونی پافشاری کند چه بسا جنگ علیه تهران یکی از احتمالهای این حوادث باشد.

 

روزنامه العرب-لندن می‌نویسد دکتر سنابرق زاهدی وضعیت داخل ایران را انفجاری توصیف می‌کند و آنچه در گزارشات کانونهای شورشی در داخل ایران آمده را یادآور می‌شود. در این گزارشات آمده است: حدود ۵۲۹حرکت اعتراضی طی ماه دسامبر گذشته در بیش از ۱۰۳شهر توسط اقشار مختلف مردم انجام شده که این رقم معادل روزانه ۱۷حرکت اعتراضی علیه این رژیم می‌باشد.

 

العرب در ادامه نوشت: بعد از خروج آمریکا از توافق اتمی دولت ایالات متحده تحریمهای اقتصادی را برای مقابله با ایران مجدداً علیه رژیم ایران بکار انداخت اما سنابرق زاهدی تأکید می‌کند که نمی‌توان برای تضعیف نمودن رژیم تنها بر روی پیامدهای تحریمها سرمایه‌گذاری کرد.

وی خاطرنشان می‌کند که عامل اصلی برای تغییر در ایران مردم و مقاومت ایران هستند و هر چیز دیگر به‌عنوان عاملی کمکی در این معادله عمل می‌کند.

بعد از توافق اتمی بسیاری از شرکتهای غربی به تهران شتافتند و حجم صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه به بیش از دو و نیم میلیون بشکه در روز افزایش یافت. همچنین این توافق منجر به آزاد شدن صد و پنجاه میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران گردید. اما این پولهای هنگفت باعث بهبود سطح زندگی مردم ایران نشد. بلکه به عکس تعداد شهروندان زیر خط فقر به بیش از ۴۰میلیون نفر یعنی نیمی از جمعیت ایران بالغ گردید. همچنین درصد بیکاری و قیمتها نیز بشکلی جنون‌آسا افزایش یافت... و دلیل روشن است:‌ پولهایی که رژیم به‌دست آورد را صرف صدور جنگ به سوریه و یمن و عراق نمود و آن‌را به حزب‌الله و حوثیها داد یا آن‌را برای توسعه پروژه‌های موشکی و اتمی خود هزینه کرد و یا این پولها به حسابهای آخوندها و فرماندهان سپاه پاسداران روانه شد.

این مخالف ایرانی بر این باور است که اعتراضات در ایران اثبات می‌کند، این رژیم تدریجا کنترل خود را از دست می‌دهد و اعتراضات اخیر در کاکل اعتراضات سابق قرار دارد. در همین رابطه وی حوادث روز عاشورای سال ۲۰۰۹(۲۷دسامبر) را یادآور می‌شود که در آن میلیونها تن از مردم تهران به خیابانها ریختند و مناطق مختلف پایتخت را به کنترل خود درآوردند و رژیم در شرف از دست دادن کنترل پایتخت بود.

 

وی گفت: همچنین در قیامهای سال گذشته برخی شهرها از کنترل رژیم خارج شد. مثلاً در قیام مردم شهر کازرون در ماه می‌سال گذشته مرکز این شهر از کنترل نیروهای رژیم خارج گردید. همچنین برخی محلات شهر اهواز بارها از کنترل رژیم خارج شد و برخی شهرهای کوچک هم‌چون شهر دورود یا شهرستان قهدریجان در ژانویه سال گذشته از کنترل رژیم درآمد و این بدان معناست که مردم اگر به خیابانها بیایند می‌توانند کنترل شهرها را با کمک گروه‌های سازماندهی شده در دست بگیرند.

سعید حجاریان تحلیلگر سیاسی از جریان اصلاح‌طلب در روزنامه «مشرق نیوز» در تاریخ ۱۱ژانویه سال ۲۰۱۹ به فضای انفجاری جامعه اشاره کرده و گفت:‌ در جنبش «پابرهنگان علیه ثروتمندان»، خواست معیشتی پی گرفته می‌شود و در جنبشهای دیگر خواست سیاسی و دموکراسی دنبال می‌شود و چنان‌چه این دو جنبش در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کنند، جنوب تا شمال تهران، یک دست انقلابی می‌شود.

 

این روزنامه افزود: این رژیم که به خشونت شناخته می‌شود بواسطه سرکوب با اعتراضات مقابله می‌کند. اما زاهدی تأکید می‌نماید که توازن قوا در ایران بین این رژیم و مردم با تمام طیفها و نژادها و مذاهب و اقوام می‌باشد و در یک چنین معادله‌ای برای رژیمی که مردم را پنج برابر نسبت به زمانیکه به حاکمیت رسید فقیر تر نموده است و بیش از صد و بیست هزار نفر از فرزندان مردم ایران را به‌دلیل امیدشان به یک ایران آزاد و دموکراتیک اعدام نمود موفقیتی متصور نیست.

در این معادله سلاح و تجهیزات نظامی و موشک فایده‌ای برای رژیم ندارد. این واقعیت در جلوی چشمان این رژیم قرار دارد و به همین دلیل می‌بینیم که معاون مجلس رژیم می‌گوید: زمانی که اتحاد جماهیر شو روی سرنگون شد، ۱۳هزار کلاهک اتمی داشت و در بیش از ۲۰کشور خارجی نفوذ داشت، ایستگاه فضایی داشت اما در خیابانهای مسکو از هم پاشید. آری این رژیم به‌دست مردم ایران و مقاومت داخل ایران سرنگون خواهد شد.

در صحبت حول میزان حمایت مردمی رژیم ایران زاهدی نتایج نظرسنجی از بیش از هشتاد و سه هزار ایرانی را یادآور شد که ۹۷درصد شرکت‌ کنندگان در این نظرسنجی گفتند، در انتخابات آتی شرکت نخواهند کرد. همچنین ۶۵تا ۷۰درصد بر این نظر بودند که اتحادیه اروپا باید به نیروهای خواستار سرنگونی این رژیم کمک نماید.

جدا از نظرسنجی فوق و میزان صحت آن این مخالف به گفته‌های بسیاری از مقامات رژیم اشاره می‌کند که در مورد پایان یافتن حمایت مردمی این رژیم سخن می‌گویند. در این رابطه محمد باقر قالیباف کاندیدای ریاست‌جمهوری و شهردار سابق تهران گفت: تنها ۴درصد از مردم ایران رژیم را مورد تأیید قرار می‌دهند. همچنین یک‌ماه قبل عبدالله جوادی آملی یکی از آخوندهای بلندپایه گفت:‌اگر مردم قیام کنند ما را در دریا خواهند ریخت اگر ‌چه بسیاری از کشور فرار کنند اما ما جایی برای فرار نداریم.

 

زاهدی خاطرنشان می‌کند که برجسته‌ترین نشانی بر میزان تاثیر تحریمها علیه رژیم ایران بودجه‌ ایست که حسن روحانی برای سال آینده ایرانی (یعنی سال ۱۳۹۸ که از مارس آینده آغاز می‌شود) ارائه داد. میزان این بودجه برابر با حدود ۴۷میلیارد دلار می‌باشد و بودجه سال جاری یعنی (سال ۱۳۹۷) حدود ۱۱۰میلیارد دلار است. این معنای بودجه یک دولت ورشکسته می‌باشد که طی یک سال به کمتر از نصف تنزل یافته. اما می‌بینیم در این بودجه همچنین سهم نیروهای سپاه در مقایسه با سال جاری افزایش داشته است.

همچنین میزان صادرات نفت که بیش از دو و نیم میلیون بشکه بود اکنون به کمتر از یک میلیون بشکه کاهش یافته.

 

زاهدی در پایان یکبار دیگر تأکید می‌کند که این تحریمها به مردم ایران که سیاهترین روزهای تاریخ خود را سپری می‌کنند ربطی ندارد و این مردم خلاصی از مشکلاتشان را نه در برداشته شدن تحریمها و غیره و ذالک بلکه در خلاصی از تمامیت این رژیم جستجو می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/583ead0b-63dc-43ad-acda-dba1607e8413"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات