728 x 90

الشرق‌الأوسط لندن: خاکسپاری شجریان در میان موج خشم ضددولتی

دوستداران  استاد محمدرضا شجریان پشت درهای آرامگاه فردوسی
دوستداران استاد محمدرضا شجریان پشت درهای آرامگاه فردوسی

روزنامه الشرق‌الأوسط لندن روز شنبه ۱۹مهرماه نوشت: «درگذشت شجریان خشم گسترده عزاداران را برانگیخته است.

مرگ شجریان در زمانی رخ داد که فضای سیاسی در ایران نسبت به طبقه حاکم کشور یک نارضایتی عام دارد که اقتصاد را از بین برده، کرونا را سوء‌مدیریت کرده و اخیراً مجازات اعدام علیه یک کشتی‌گیر قهرمان را اجرا کرده بود…فیلمهای ایران نشان می‌دهد مردم شعار می‌دهند «صدا و سیمای ما، ننگ ما، ننگ ما» و «مرگ بر دیکتاتور».

مراسم خاکسپاری شجریان با حضور گسترده مأموران جنایتکار نیروی انتظامی

مراسم تشییع استاد محمدرضا شجریان در آرامگاه فردوسی با حضور خانواده‌اش برگزار شد و پیکر استاد به خاک سپرده شد.

در بیرون آرامگاه جمعیتی از مردم حضور دارند اما نیروی انتظامی با انبوهی از مأموران محل را محاصره کرده و اجازه نزدیک شدن مردم به آرامگاه را نمی‌دهد.

در حالی که اعلام شده بود مراسم خاکسپاری استاد شجریان ساعت هشت صبح برگزار می‌شود ولی ساعت چهار و نیم صبح یک آمبولانس با اسکورت چند خودرو نیروهای امنیتی و انتظامی وارد محوطه آرامگاه فردوسی شد. ورود به محوطه داخلی آرامگاه فردوسی و محل خاکسپاری برای مردم ممنوع شده است

مأموران جنایتکار نیروی انتظامی مسیرهای ورود به مشهد و توس را مسدود کرده‌اند. این نیروها از شب گذشته به‌طور گسترده، مردمی که برای مراسم خاکسپاری استاد شجریان از شهرهای دیگر راهی مراسم خاکسپاری بودند را به شهرهای خود بازگرداند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/477d0424-2604-4af5-af02-7cc272acad1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات