728 x 90

الشرق الاوسط: آتش گشودن نیروهای سرکوبگر رژیم به سوی معترضان در اهواز

پنجمین شب خیزش مردم خوزستان
پنجمین شب خیزش مردم خوزستان

در حالی‌که قیام و خیزش در خوزستان پنجمین روز خود را پشت سر گذاشته است و هم‌چنان دامنه آن رو به گسترش است رسانه‌های بین‌المللی بازتاب سرکوب اعتراضات با شلیک گلوله از سوی نیروهای سرکوبگر رژیم را مورد انعکاس قرار داده‌اند.

الاشرق الاوسط سه‌شنبه ۲۹تیر، نوشت: در حالی‌که مردم برای پنجمین شب متوالی در خیابان‌ها در اعتراض به کمبود آب در این استان جنوب غربی، در اهواز به خیابان‌ها آمدند، پلیس ضدشورش ایران به‌دلیل آتش گشودن به سمت تظاهر کنندگان در شهر سوسنگرد در نزدیکی مرز با عراق مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.
اعمال خشونت نیروهای ضدشورش در حالی است که تظاهرات به بیشتر شهرهای استان گسترش یافته است…

الشرق‌الأوسط با اشاره به فیلمهای منتشر شده از شلیک نیروهای سرکوبگر رژیم به سوی تظاهر کنندگان نوشت: در برخی از تصاویر، افراد زخمی دیده می‌شوند و حداقل یک نفر از ساکنان این شهر، که بین دو شاخه کرخه قرار دارد، کشته شده است...
در یکی از کلیپ ها که به‌طور گسترده‌یی منتشر شده، فریادهای زنی که به‌رغم تأیید مداوم وی مبنی بر صلح‌آمیز بودن اعتراضات توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته، به گوش می‌رسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10073c09-0277-4f16-abcc-f1c0614b8d6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات