728 x 90

الریاض عربستان:‌ چاپ افسار گسیخته اسکناس، پول ملی ایران را ۱۰هزار برابر بی‌ارزش‌تر کرده است

چاپ اسکناس
چاپ اسکناس

الریاض عربستان سعودی به بررسی اقتصاد فروپاشیده ایران پرداخته و به‌ نقل از مجید حریری عضو کمیسیون پژوهشهای دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران نوشته است:‌ چاپ افسار گسیخته اسکناس، پول ملی ایران را ۱۰هزار برابر بی‌ارزشتر کرده است.

در این مطلب آمده است:

خبرگزاری رویترز خاطرنشان کرد صادرات نفت ایران طی ماه گذشته روزانه به ۱۰۰هزار بشکه در روز رسیده است. یعنی معادل ۵درصد صادرات قبل از تحریم‌ها.

روز پنجشنبه سوم مرداد ۹۸ رژیم از زبان‌ پور محمدی معاون نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتراف کرد بودجه ۹۸ را بر اساس فروش ۳۰۰هزار بشکه در روز بسته‌اند. وی همچنین اعتراف کرد بودجه قبلی بر اساس فروش یک و نیم میلیون بشکه در روز بسته شده بود و سال پیش از آن نیز بر اساس دو میلیون و ۶۸۰هزار بشکه بسته شده بود. این به‌معنی آن است که ۸۵درصد از در آمد نفت رژیم کاسته شده است. اکنون منابع معتبر بین‌المللی خبر داده‌اند که صادرات نفت رژیم در ماه میلادی گذشته به ۱۰۰هزار بشکه کاهش یافته است. اما روحانی هفته گذشته در جلسه هیأت دولت اعتراف کرد: «تا زمانی که به‌رغم خروج آمریکا می‌توانستیم به‌اندازه نیاز خود نفت بفروشیم، به‌صورت کجدار و مریز با موضوع خروج آمریکا از برجام برخورد کردیم، اما از وقتی که به‌طور کامل برای تحریم نفت ایران، وارد عمل شدند، بی‌تردید شرایط جدیدی نیز پیش آمد».

 

مجید حریری عضو کمیسیون پژوهشهای دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران تأکید کرد: معنی این حرف روحانی این است که: اولاً تحریم نفتی کامل است، و برای رژیم غیرقابل تحمل شده، در حالی که روحانی و سردمداران رژیم تا به‌حال ادعا می‌کردند که تحریم‌ها شکست‌خورده و آمریکا نمی‌تواند صدور نفت رژیم را به صفر برساند. ثانیا او گفت شرایط جدیدی پیش آمده، معنی این شرایط جدید نزدیک شدن بیش‌ از‌ پیش به خفگی کامل اقتصادی است.

 

کلید فهم واکنش‌های رژیم

مجید حریری روشن ساخت، این به‌اصطلاح شرایط جدید کلید فهم بسیاری از کنش و واکنش‌های رژیم از جمله لگداندازیهای تروریستی در خلیج‌فارس و در عین‌حال التماس و درخواست از اروپا برای کمک به رژیم در دور زدن تحریم‌ها می‌باشد.

اقدامات داخلی

عضو کمیسیون پژوهشهای دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران تأکید کرد: برای مقابله با آثار تحریم‌ها برخی اقدامات رژیم به‌اصطلاح اقتصادی است. که در داخل به‌صورت فشار آوردن بیش‌ از‌ پیش بر عموم مردم به‌خصوص اقشار محروم است که با کاهش حقوق و خدمات مربوط به این اقشار، گرانتر کردن کالاها و خدماتی مانند سوخت و آب و برق و امثالهم و افزایش انواع و اقسام مالیات و عوارض انجام می‌گیرد.

حریری توضیح داد یکی دیگر از راههای به‌اصطلاح اقتصادی یا در واقع ضداقتصادی چاپ افسار گسیخته اسکناس است. تا چندی پیش گفته می‌شد که روزانه هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی اضافه می‌شود. این میزان عمدتاً ناشی از چاپ اسکناس بدون پشتوانه است و حاصل آن هم این است که پول ملی و اسکناس تبدیل به کاغذ‌پاره بی‌ارزشی شده و اکنون صحبت آن است که ۴صفر را از پول ملی حذف کنند. حرکتی که معنی روشن آن این است.

این اقدام رژیم به‌روشنی و سادگی به همه نشان می‌دهد که در سالهای حاکمیت آخوندها پول ملی ده‌هزار بار تضعیف شده است. زدودن «صفر»ها از اسکناس‌ها هم روشن است که به‌گفته کارشناسان اقتصادی هیچ نتیجه‌یی عاید مردم نخواهد کرد.

اقدامات خارجی

مجید حریری به افشای برخی ترفندهای رژیم ایران برای دور زدن تحریم‌ها ادامه می‌دهد و می‌گوید:‌ بخش دیگری از اقدامات اقتصادی رژیم رو به خارج است مانند انبار کردن نفت در نفتکش بر روی دریا و یا در انبارهای نفتی در خشکی. رژیم در این خیال است که شاید اوضاع سیاسی کمی تغییر کند و بتواند این نفت انبار شده را بفروش برساند. ولی تاکنون چنین چشم‌اندازی موجود نیست و رژیم حتی با زدن چوب حراج نتوانسته این حجم عظیم نفتی را که روی دستش مانده به فروش برساند چرا که خریداران از مجازات و جریمه‌های نقض تحریم به‌شدت می‌ترسند.

تنها امید رژیم

تنها امید رژیم آخوندی آویختن به اروپا برای دور زدن تحریم‌ها از طریق اینس‌تکس است.

اما این شیوه نیز تاکنون حاصلی نداشته است. و دلیل اصلی برای این موضوع این است که رژیم مجبور است نفتکش انگلستان را گروگان بگیرد و به دست خود همین آخرین روزنه را هم کور کند. حریری تأکید کرد که سیاست آویختن به اروپا هم حاصلی جز تشدید جنگ و دعوای باندهای درون رژیم نداشته و حتی روحانی و باند او نیز اعتراف می‌کنند که اروپا تاکنون کمکی به رژیم نکرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59263c6a-3734-40d7-bdeb-f897661f23c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات