728 x 90

الحره: پس‌رفت شبه‌نظامیان رژیم در عراق پس از هلاکت قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس

شبه نظامیان رزیم در عراق -عکس از آرشیو
شبه نظامیان رزیم در عراق -عکس از آرشیو

پس از هلاکت قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، بحران و آشفتگی در بسیجیان حشدالشعبی عراق بالا گرفته است.

 

الحره روز ۱۴فروردین گزارش کرد: «چنددستگیهای جدید بین گروه‌های عراقی سرعت پس‌رفت آنها در صحنه سیاسی را افزایش می‌دهد.

کشته شدن قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در دیماه گذشته، چالشی به‌گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران در عراق تحمیل کرده است.

برخی منابع در گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران در حشدالشعبی که نزدیکی کمتری به‌رژیم ایران دارند می‌گویند، شدت گرفتن اختلافات فرماندهان بلندپایه حشدالشعبی و کاهش کمکهای مالی رژیم ایران باعث شده هر تلاشی برای یکپارچه کردن این نیروها به شکست منجر شود. ‌این چنددستگیها از جمله در داخل گردانهای حزب‌الله عراق نیز ایجاد شده است.

این اختلافها در فضای سیاسی عراق هم تأثیر گذاشته و باعث شده که بسیاری از سران این گروهها که پیش‌تر مناصب دولتی و کرسی‌های پارلمان را در اختیار داشتند در هراس از هدف قرار گرفتن توسط آمریکا و در ترس از اپوزیسیون (عراقی) مخالف رژیم ایران که در خیابان‌ها هستند، مخفی شوند».

 

الحره می‌افزاید: «برخی از فرماندهان حشدالشعبی از توافق اولیه با وزارت دفاع برای ادغام نیروهایشان در نیروهای مسلح کشور سخن گفتند که به‌معنای جدایی کامل آنها از شبه‌نظامیان مورد حمایت تهران است».

یک منبع در داخل این شبه‌نظامیان گفت:‌ «به توافق نرسیدن بر سر نخست‌وزیر در عراق در نتیجه ضعف گروه‌های هوادار رژیم ایران است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc0bda76-8702-4e69-9dcd-31f7a771819d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات