728 x 90

الحدث: گزارشی از بر باد رفتن دست‌آوردهای رژیم ایران در سوریه

خامنه‌ای - بشار اسد
خامنه‌ای - بشار اسد

تلویزیون الحدث روز ۹خرداد در گزارشی در مورد وضعیت رژیم آخوندی در سوریه و چشم‌انداز از دست دادن دست آوردهایش نوشت: رژیم ایران با طمعهای توسعه‌طلبانه و اقتصادی، در سال۲۰۱۱ به درخواست کمک نظام سوریه پاسخ مثبت داد و به‌سرعت چهره خود را برملا کرد و از پایان ۲۰۱۲حداکثر کمک نظامی و شبه‌نظامیانش را ارائه داد.

به‌گفته روزنامه االشرق‌الأوسط این ائتلاف که به‌نظر می‌رسید برای سالیان مستحکم بود با رشد نقش نجاتبخش روسیه به زیان هم‌پیمان رژیم ایران و موفقیت آمریکا در شکست دادن داعش و کنترل بر پایگاه «تنف» با هدف بستن جاده آرزوهای رژیم ایران که از تهران شروع شده و از بغداد و دمشق و بیروت عبور کرده و به مدیترانه می‌رسد شکاف برداشته است.

به نوبه خود اسراییل نیز با هدف کاستن از حضور او و جلوگیری از ساخت کارخانه‌های موشکهای دوربرد و جلوگیری از رسیدن موشکها به شبه‌نظامیان حزب‌الله به موشک‌باران مواضع شبه‌نظامیان رژیم ایران روی آورد.

کشورهای عربی نیز به نوبه خود نسبت به رشد نقش رژیم ایران در سوریه به‌خصوص با سیاست‌ها بی‌ثبات‌کننده تهران در تمام منطقه ابراز نگرانی می‌کنند و اکنون ۱۰سال بعد از جنگ به‌نظر می‌رسد که همه طرفهای مؤثر در بحران سوریه توافق دارند که گام اول به‌عنوان شرط هر گونه راه‌حل در سوریه و بازسازی، خروج شبه‌نظامیان رژیم ایران می‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3584dc3-962e-414f-b67c-2cf9267f791d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات