728 x 90

اقلیم کردستان عراق حمله موشکی به فرودگاه بین‌المللی اربیل توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران را محکوم کرد

اقلیم کردستان عراق حمله موشکی به فرودگاه بین‌المللی اربیل را محکوم کرد
اقلیم کردستان عراق حمله موشکی به فرودگاه بین‌المللی اربیل را محکوم کرد

به گزارش کردستان ۲۴، نخست‌وزیر، وزیر داخله، بخش ضدتروریسم و مقامات دیگر در اقلیم کردستان عراق حمله روز گذشته به منطقه فرودگاه بین‌المللی اربیل را محکوم کردند.

کردستان ۲۴ روز ۱۰مهرماه نوشت: بسیاری از بیانیه‌های صادر شده توسط مقامات منطقه خودمختار، شبه‌نظامیان حمایت شده توسط رژیم ایران یعنی حشدالشعبی را مقصر دانستند.

وزارت داخله اقلیم کردستان در بیانیه‌یی گفت موشکها از منطقه‌ای شلیک شده که تحت کنترل حشدالشعبی است. در بیانیه آمده است: ما این حمله را قویاً محکوم می‌کنیم و آماده هر ضد حمله‌یی هستیم. تیم های ویژه تحقیقات کاملی انجام خواهند داد. در بیانیه از دولت فدرال خواسته شده که اقدامات لازم بازدارنده را انجام دهد.

مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان در پیام توئیتری گفت: اقلیم کردستان هیچ‌گونه تلاش برای زیر سؤال بردن ثبات کردستان را تحمل نخواهد کرد و به شدیدترین وجه پاسخ خواهد داد. وی اهمیت حسابرسی از کسانی که مرتکب این جنایت شده‌اند را یادآوری کرد.

رویترز روز ۹مهر نوشت: اقلیم کردستان حمله به فرودگاه بین‌المللی اربیل توسط شبه‌نظامیان وابسته به ایران را محکوم کرد.

روز چهارشنبه سه موشک شلیک شده به سمت فرودگاه بین‌المللی اربیل رهگیری شد و موشک چهارم در نزدیکی مقر یک گروه مخالف ایرانی فرود آمد.

کردستان ۲۴ گفت: این موشکها از منطقه نینوا که در حال حاضر تحت کنترل حشدالشعبی، شبه‌نظامیان عراقی تحت حمایت رژیم ایران است شلیک شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/589460bd-dce8-43ae-8783-6926976800b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات