728 x 90

اقدام تحریک آمیز قایق های سپاه پاسداران در نزدیکی ناوهای آمریکا

اقدام تحریک آمیز قایق های سپاه پاسداران
اقدام تحریک آمیز قایق های سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی آمریکا چهارشنبه ۲۷ فروردین اعلام کرد که یازده قایق سپاه پاسداران برای ناوهای آمریکا در شمال خلیج فارس ،مزاحمت ایجاد کردند.

در بیانیه‌ای که از سوی ناوگان پنجم ایالات متحده آمریکا صادر شد، آمده است: «خدمه این کشتی‌های آمریکایی چندین بار از طریق پیام رادیویی، بلندگو و حتی تیرهای اخطار به این قایق‌ها هشدار دادند، اما جوابی دریافت نکردند. پس از حدود یک ساعت نیروهای دریایی سپاه به هشدار ما پاسخ داده و از ما فاصله گرفتند..»

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا تاکید کرده است: عملکرد خطرناک و بی‌احتیاطی نیروی دریایی سپاه خطر محاسبه اشتباه و تصادف را افزایش میدهد .

 سنتکام نیز اعلام کرد : قایق‌های سپاه پاسداران مکررا اقدام به حرکات خطرناک و تحریک‌آمیز در نزدیکی ناوهای آمریکایی انجام میدهند.

ارتش آمریکا می‌گوید اینگونه اقدامات خطرناک و تحریک‌آمیز خطر بروز خطای محاسباتی و برخورد را افزایش می‌دهد و تحت چنین شرایطی، طبق قوانین بین‌المللی، ما موظف نیستیم که ایمنی دیگر شناورها را در این مناطق در نظر بگیریم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7d97f46-55fc-48af-afa3-9abc5635ce82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات