728 x 90

افغانستان:‌تسلیح و تجهیز شبه‌نظامیان طالبان توسط رژیم ایران

سلاح‌های بدست آمده از شبه نظامیان طالبان در افغانستان
سلاح‌های بدست آمده از شبه نظامیان طالبان در افغانستان

فرمانده پلیس ولایت فراه افغانستان امروز چهارشنبه 26اردیبهشت 97 اعلام کرد که رژیم ایران با تأمین و تجهیز شبه‌نظامیان طالبان به ناامنیها در این ولایت دامن می‌زند.

احمد شیرزاد در نشست خبری امروز خود گفت:‌« سلاحهایی که پس از حمله شبه‌نظامیان طالبان به شهر فراه، به دست نیروهای ارتش و پلیس افتاده ساخت رژیم ایران هستند که این مدارک مشخص می‌سازد، رژیم ایران حامی شبه‌نظامیان طالبان در ولایت فراه است. رژیم ایران، با تجهیز کردن شبه‌نظامیان گروه طالبان در فراه مستقیم در ناامنی‌های این ولایت دست دارد، زیرا ولایت فراه برای این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است».

پیشتر نیز سفیر آمریکا در کابل گفته بود که رژیم ایران از طریق سپاه ‌پاسداران این کشور شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان را حمایت لجستیکی می‌کند.

خاطر نشان می‌شود که شبه‌نظامیان طالبان روز گذشته سه‌شنبه با حمله به ولایت فراه افغانستان قصد تصرف این ولایت را داشتند که در نهایت نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور توانستند با وارد کردن تلفات فراوان آنها را وادار به عقب‌نشینی کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef6040d3-7e94-4d7f-aa91-9eb5d4a99e43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات