728 x 90

افشای روابط رژیم ایران با گروههای تروریستی ، جزییات رابطه با القاعده

القاعده
القاعده

خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در آمریکا اخیرا در پیامهایی گوشه ای از تروریسم رژیم ایران را برملا کرد و گفت : گذشته رژیم ایران آکنده از حمایت از تروریسم است.

 او افزود هنوز رژیم ایران عناصر القاعده را در کشورش پذیرایی می‌کند و تا امروز حمزه پسر بن‌لادن در ایران زندگی می‌کند و  از استرداد او  برای تحویل  به دادگاه  خودداری کرده است .

در ارتباط با رابطه رژیم ایران با گروههای تروریستی و بنیادگرا  و ماهیت اینگونه روابط تلویزیون العربیه برنامه ای داشت  و در بخشی از آن  گفت : 

در دنیای سیاست  روابطی غیر طبیعی وجود دارد ولی اکثر این روابط در دنیای خشونت و تروریسم دیده می شود.

 حمزه بن لادن پسر بن لادن که از ۲۹ سال پیش از افغانستان خارج شد و به جنگ علیه صلیبی ها و کسانی که آنها را رافضی می نامید  فراخوان داد، در دامن رژیم ایران یا بعضی اوقات سوریه  پناه گرفت .

 

پیشینه  حمایت رژیم ایران از القاعده

میان رژیم ایران و القاعده پیشینه ای وحشتناک وجود دارد، از پناه گرفتن رهبران این گروه در ایران  بعد از سرنگونی دولت طالبان در افغانستان  تااستقرار در ایران و سمت دادن فعالیت هایشان بر اساس آنچه که رژیم ایران خواهان آن بوده و هست . رژیم ایران و القاعده در ظاهر با هم دشمن اند ولی در باطن رابطه ای عمیق دارند .این رابطه را دشمن مشترک  آنها شکل می دهد.

 در حالی که القاعده می گوید با شیعیانی که آنها را رافضی می نامد جنگ دارد و رژیم ایران هم می گوید با تکفیری ها می جنگد،  این  رژیم برای القاعده پوششی  فراهم کرده تا بتواند  به زندگی خود  ادامه دهد .

این رژیم امروز هم به فرزند اسامه بن لادن حمزه  کسی که به عقیده ناظران رهبر آینده این شبکه تروریستی است پناه می دهد.

این واقعیتی است که خالد بن سلمان  سفیر عربستان سعودی در آمریکا به آن تاکید می کند .

 

اسناد اطلاعات مرکزی آمریکا

 العربیه در بررسی پیشینه این موضوع می گوید : اداره اطلاعات  مرکزی آمریکا اسنادی را منتشر کرده که  اثبات می کند میان رژیم ایران و القاعده روابطی وجود دارد.  از زمان کشته شدن اسامه بن لادن در ماه می ۲۰۱۱ ، آمریکا روابط میان رژیم ایران و القاعده را زیر نظر گرفت  و گفت، میان رژیم ایران و القاعده همکاریهای مستمری وجود دارد.میان آنها این توافق وجود دارد که به یکدیگر تهاجم نکنند .

در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ تعدادی از عناصر القاعده به ایران فرار کردند. منابع اطلاعاتی گفتند که رژیم ایران این شرط را برای پذیرش آنها گذاشت که به آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس ضربه بزنند .اسناد نشان می دهد که رژیم ایران با ابو حفص الموریتانی یکی از نزدیکان بن لادن روابط مستقیم داشته است .

 دو تن از اعضای مصری القاعده بنامهای سیفالعدل و ابو محمدالمصری  از سران برجسته القاعده در ایران زندگی کردند .

 

 افشاگری های دکتر حسن هاشمیان

در این رابطه دکتر حسن هاشمیان متخصص  امور ایران و تحلیل گر سیاسی ایرانی به العربیه گفت:  رژیم ایران به دلیل خصومت با عربستان سعودی  عقیده دارد که هر اقدامی که علیه این رژیم می شود توسط عربستان سعودی هماهنگ شده  و با بکارگیری عناصر القاعده علیه سعودی کارت جدیدی را برای ایجاد فشار علیه این کشور وارد می کند .  حمزه بن لادن هنوز در ایران است و تحت نظر اطلاعات ایران عمل می کند.

اگر بخواهیم ماهیت رابطه میان رژیم ایران و القاعده و اعضای مهم این گروه که از ایران خارج شدند مانند سیف العدل و  ابو حفص الموریتانی را بررسی کنیم  جزئیات زیادی  وجود دارد .

حتی موضوع ایمان بن لادن که فرار کرد و به سفارت سعودی در تهران پناهنده شد، جزئیات فراوانی وجود دارد که رژیم ایران همواره آنها را پوشانده و مانع افشای آنها شده  است .

العربیه : کارتهای زیادی وجود دارد که رژیم ایران تلاش میکند در زمان مناسب از آنها استفاده کند ولی چگونه این را توجیه می کند که هم با القاعده و داعش و گروههای بنیاد گرا در سوریه و عراق و سایر کشورها می جنگد و هم  این افراد بسیار مهم القاعده را در کشورش نگهداری می کند ؟

 حسن هاشمیان : به نظر من رژیم ایران  نسبت به القاعده  سیاست دوگانه ای  دارد . شما می دانید که  ابو مصعب الزرقاوی  در افغانستان بود . وقتی  حسن کاظمی قمی سفیر این رژیم در بغداد شد، زرقاوی  را به عراق منتقل کردند . این موضوعات را نمی توان انکار کرد، رژیم ایران می خواست که این واقعیت ها پوشیده باقی بماند ‍.

 به نظر من رژیم ایران از یک طرف از زرقاوی برای تهاجم به آمریکا استفاده کرد و از طرف دیگر او را  برای تحریک شیعیان در عراق بکار گرفت  .

بعد از زرقاوی هم داعش و ابو بکر البغدادی و مشابه آنها آمدند . رژیم ایران  تمامی این کارتها را در زمان مناسب بکار گرفته است .

 العربیه : حتما شنیده اید که سفیر  عربستان سعودی در آمریکا گفت هنوز میان القاعده و رژیم ایران همکاری وجود دارد . آیا بعد از اینکه تمامی جهان خواهان جنگ با گروههای بنیاد گرا شده است آیا این رابطه میان رژیم و القاعده باقی خواهد ماند؟

  حسن هاشمیان :‌ من فکر می کنم که هنوز رژیم ایران روابطش را با گروههای بنیاد گرا انکار می کند، چه القاعده و چه داعش . داعش رابطه بسیار قدرتمندی با رژیم ایران دارد و تحت پوشش رژیم ایران و در چهار چوب استراتژی این رژیم عمل می کند.

 هنوز این  رژیم این واقعیت ها را می پوشاند  و متاسفانه مطبوعات غربی  و بعضی طرفهای غربی هم  به رژیم ایران کمک می کنند و رژیم ایران از این سیاست دوگانه استفاده می کند.

برای مثال ابو بصیر الیمانی که نام اصلی او ناصر الوحیشی است توسط رژیم ایران به یمن فرستاده شد . او یکی از نزدیکان القاعده بود. رژیم ایران او را به یمن برد و رهبر القاعده در یمن شد . در زمانی که رژیم ایران می خواست  از طریق القاعده در یمن نفوذ کند این فرد را بکار گرفت . وقتی هم  که در عراق می خواهد کاری بکند گروهی از داعشی ها و القاعده را در عراق بکار می گیرد .در سوریه و کشورهای دیگر هم مشابه این عمل می کند .

 من فکر می کنم که هنوز رژیم ایران این واقعیت ها را می پوشاند و از این گروهها استفاده می کند و چه بسا که گروههای دیگری را بکار گیرد که تحت پوشش خودش هستند.

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/daedd73c-35b5-4ccb-bf2a-f06c46e2e012"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات