728 x 90

افشاگری مقاومت و بردارهای فشار

سخن روز
سخن روز

برجام در یکی از بحرانی‌ترین شرایط است. مقابله‌جویی آخوندها با آژانس انرژی اتمی و اجازه ندادن به بازرسان برای بازدید از سایت کرج، باعث شد شورای حکام در اقدامی کم نظیر که رژیم هم انتظار آن را نداشت، برگزاری نشست ویژه‌یی را در روز ۲۲مهرماه تدارک ببیند.

در مورد برجام هم رژیم آخوندی پس از آمدن دولت رئیسی جلاد هیچ حرف مشخصی دربارهٔ مذاکرات وین نمی‌زند. وقتی هم وزیر خارجه‌اش برای بازگشت به مذاکرات پیش‌شرط آزاد شدن ۱۰میلیارد دلار پول‌های بلوکه شدهٔ نظام را روی میز می‌گذارد، با موجی از تهاجم از سمت طرف‌های غربی مواجه می‌شود.

 

سخنگوی وزارت‌خارجهٔ آمریکا بیدرنگ پاسخ می‌دهد «درخواستهای بیشتر» یا «ارائه چیزی کمتر» از بازگشت متقابل به‌برجام، سبب ناکامی مذاکرات خواهد شد. اتحادیهٔ اروپا نگرانی عمیق خود را از اقدامات رژیم که مغایر برجام است، ابراز می‌کند. سولیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید می‌گوید اگر دیپلوماسی در قبال موضوع اتمی رژیم ایران شکست بخورد، آمریکا آماده به‌کارگیری گزینه‌های دیگر است. بلینکن در پاریس هشدار می‌دهد: «برای بازگشت به تعهدات برجام فرصت کوتاه و کوتاهتر می‌شود»؛ سفیر آلمان در کنفرانس خلع‌سلاح ژنو به‌طور تلویحی مکانیزم ماشهٔ مندرج در قطعنامهٔ ۲۲۳۱ را به‌رژیم نشان می‌دهد. نمایندهٔ فرانسه در همین کنفرانس رژیم را «گستاخ» نامیده و می‌گوید: «رژیم ایران درگیر فعالیت‌های بسیار نگران‌کننده در زمینه تولید سلاح اتمی است»؛ خطری که مقاومت ایران چند دهه است نسبت به آن هشدار می‌دهد.

 

وزیر خارجه فرانسه نیز تأکید کرد: فعالیت‌های موشکی رژیم ایران باید در مذاکرات هسته‌یی گنجانده شود.

به نظر می‌رسد رژیم از این موش و گربه بازی نتیجهٔ معکوس گرفته، تا آنجا که وال استریت ژورنال از «پایین آمدن ارزش برجام برای آمریکا» می‌گوید و تأکید می‌کند: ممکن است دولت بایدن مجبور به حمایت از استراتژی فشار حداکثری ترامپ شود (۱۲مهر).

همهٔ اینها در شرایطی است که فشارهای سنگین توسط کشورهای منطقه از یک‌سو و کنگرهٔ آمریکا از سوی دیگر، به‌دولت بایدن وارد می‌شود تا از برجام فاصله بگیرد و امتیازی به رژیم آخوندی ندهد.

در چنین وضعیت بغرنجی که «جسد بی‌جان برجام» هر روز تکه‌پاره‌تر می‌شود؛ روز ۱۴مهر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن، در یک کنفرانس مطبوعاتی، افشاگری گسترده‌یی دربارهٔ ۸ مرکز تهیه و تولید و ۷مرکز بکارگیری و نگهداری پهپاد، به‌عمل آورد و یک ضربه کاری دیگر به‌رژیم آخوندی و سیاست باج‌خواهی آن، وارد کرد. این افشاگری انعکاس گسترده‌یی در رسانه‌های جهان داشت.

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: اپوزیسیون ایران گفت پهپادها ستون اصلی عملیات‌های خارج کشوری نیروی قدس است.

فاکس نیوز هم گزارش داد: جعفرزاده گفت زمان آن فرا رسیده است جامعهٔ جهانی رژیم ایران را مورد حسابرسی قرار دهد.

اینگونه بردارهای فشار، به‌ویژه بردار سنگین افشای برنامهٔ پهپادی آخوندها از سوی مقاومتی که نخستین افشاگر برنامهٔ فوق سری هسته‌یی آخوندهاست، رژیم را لای منگنه قرار داده است. تا جاییکه عبداللهیان که گویا قید و شرط «۱۰میلیارد دلاری» چند روز پیشش را فراموش کرده، امروز در مسکو، با حالتی توسری خورده و مسخره، کره را به‌اصطلاح تهدید کرد و گفت: «به وزیر خارجه کره‌جنوبی گفتم ممکن است اگر پولمان را ندهید، دیگر سریال‌های کره‌ای را برای بچه‌ها پخش نکنیم!».

اکنون باید دید خامنه‌ای و رژیم چگونه می‌خواهند خود را از باتلاق برجام برهانند. اصلاً آیا برون‌رفتی برایشان متصور است؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16dc9562-7cc4-4271-bffd-3221916de9d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات