728 x 90

افزایش ۷۰ درصدی قیمت نان

افزایش ۷۰ درصدی قیمت نان
افزایش ۷۰ درصدی قیمت نان

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی حکوتی با بیان این‌که پیشنهاد ما برای افزایش قیمت نان در تهران ۷۰درصد است، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برخلاف دستورالعمل خود، می‌خواهد موضوع تعیین قیمت نان در تهران را به جای کارگروه استانی در هیات دولت مطرح کند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی رژیم در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایلنا یکشنبه ۷دی با تأکید بر این‌که طی ۵سال، از سال۹۳ تا ۹۸ به‌رغم افزایش نرخ تورم اجازه افزایش قیمت نان به نانوایی‌ها داده نشد، افزود: «به‌رغم این‌که فقط از سال۹۸ تا سال۹۹ میزان رشد نرخ تورم به اندازه تمام آن ۵سال بود دولت هم‌چنان در مقابل افزایش قیمت نان مقاومت می‌کرد».

وی ادامه داد: «در شهریور ۹۹ پس از ۸ماه دوندگی اتحادیه، بالاخره پذیرفته شد که دیگر نانوایان نمی‌توانند به کار خود با قیمت‌های قبلی ادامه دهند و قیمت نان را ۴۵درصد افزایش دادند».

وی هم‌چنین تصریح کرد: «حالا پس از ۶ماه استانداری تهران خواسته ما، برای افزایش قیمت نان را به حق دانسته است، اما برخلاف روند قانونی آن‌که باید تصمیم در کارگروه استانی گرفته شود، موضوع را به وزارت صمت ارجاع داده است».

در ادامه وی گفت: «نمی‌توان قیمت نان را با فشار بر نانوایان ثابت نگه داشت چرا که نانوایان تهران در گران‌ترین شهر کشور زندگی می‌کنند و برای تأمین هزینه‌های جاری تولید نان و زندگی خود با مشکلات جدی مواجه هستند». (ایلنا ۷دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52a4d194-acdb-4d8b-b5db-010d863a31a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات