728 x 90

افزایش ۳۲درصدی هزینه‌های زندگی طی ۲ماه

گرانی تورم
گرانی تورم

خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارشی به تاریخ دوشنبه ۲۴خرداد خبر از افزایش ۳۲درصدی هزینه‌های زندگی در ایران داد.
گزارش ایلنا بر اساس آمارهای ارائه شده حکومتی است و با واقعیتهای موجود فاصله زیادی دارد، حاکی است که سبد معیشت که شامل حداقل‌های زندگی است، به ۹میلیون و ۱۲۰هزار تومان رسیده است.
این گزارش در ادامه اشاره می‌کند که «حداقل دستمزد با احتساب تمام مزایای مزدی حدود ۴میلیون تومان است، این ۴میلیون تومان هزینه اجاره‌خانه و حمل و نقل ماهانه خانوار هم نمی‌شود».

خبرگزاری حکومتی ایلنا در گزارش خود به‌نقل از فرامرز توفیقی، که وی را رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورهای اسلامی معرفی می‌کند، می‌نویسد: «با همه‌ٔ تقلیل‌گرایی‌ها، سبد معیشت حداقلی، حدود ۹میلیون و ۱۲۰هزار تومان شده است، یعنی در دو ماه و چند روز، یک رشد ۳۲.۱۵ درصدی در هزینه‌های زندگی! اگر دستمزد کارگران در فروردین‌ماه، قادر به پوشش بخشی از هزینه‌های زندگی بود با رشد بیش از ۳۲درصدی هزینه‌های زندگی، سطح پوشش دستمزد به همین میزان عقب‌افتاده است. همین الآن در میانه خردادماه، حدود ۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان هزینه‌های زندگی کارگران افزایش یافته است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b423821b-ecd6-4abb-b675-19a60bfd95c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات