728 x 90

قیمت دلار، سکه و خودرو در ایران افزایش یافت

افزایش نرخ دلار و سکه و خودرو در بازار ایران
افزایش نرخ دلار و سکه و خودرو در بازار ایران

نرخ دلار و سکه و خودرو در بازار ایران باز هم افزایش یافت. در بازار ارز تهران روز دوشنبه ۲۱خرداد۹۷دلار بار دیگر صعود کرد و به ۶۹۰۰تومان رسید.

پس از رسیدن قیمت ارز به شش هزار تومان در روز ۲۰فروردین، دولت آخوند روحانی دستوراتی را برای کاهش نرخ ارز اعلام کرد. اسحاق جهانگیری معاون روحانی نرخ دلار را به‌صورت «دستوری» ۴۲۰۰تومان تعیین و نگهداری بیش از پنج هزار یورو را ممنوع کرد.

با این حال از آن زمان، قیمت انواع ارزهای خارجی نه تنها کاهش نیافته است بلکه در روزهای اخیر رشد شتابان‌تری به خود گرفته است.

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز دوشنبه ۲۱خرداد۹۷در گزارشی به‌نقل از «تحلیلگران بازار ارز» اعلام کرد: «اکنون زمان آن است که بانک مرکزی مسیر ارزی را تغییر داده و بازار ارز را به‌رسمیت بشناسند».

 

افزیش بهای سکه در بازار ایران

قیمت سکه در بازار ایران از مرز دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان گذشت.. قیمت سکه نسبت به یک هفته پیش ۴۰۰هزار تومان افزایش یافته است. فروردین امسال پس از رسیدن قیمت دلار به شش هزار تومان، رژیم آخوندی دستوراتی را برای کاهش نرخ ارز اعلام کرد و نرخ دلار را ۴۲۰۰تومان تعیین و نگهداری بیش از پنج هزار یورو را ممنوع کرد. اما این سیاست راه به جایی نبرد.

 

افزایش قیمت خودرو در بازار ایران

قیمت انواع خودرو در ایران طی۱۰روز گذشته از ۲تا ۴۰میلیون تومان افزایش یافته است.

سایت حکومتی «عصر ایران» خبر داد خروج برخی شرکتها از جمله پژو، سیتروئن و هیوندایی از بازار ایران از جمله دلایل افزایش قیمتها بوده است. قیمت پژو ۲۰۰۸، اولین خودرو تولید مشترک پژو و ایران خودرو در قالب قرارداد مشترک، ۲۵میلیون تومان افزایش یافته است.

این سایت عرضه محدود خودرو از سوی خودروسازان را دلیل دیگر افزایش قیمتها اعلام کرده است.

 

علت افزایش نرخ ارز و خودرو

در پی تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام و اعمال تحریمهای جدید نرخ دلار در بازار ارز تهران رشدی صعودی داشت.

تعیین ضرب‌الاجل ۱۸۰روزه برای شرکتهای خارجی که معاملات خود را با رژیم ایران قطع کنند بیش‌ از‌ پیش بازار ارز ایران را دستخوش تلاطم کرد.

افزایش قیمت ارز در ماه‌های گذشته هم‌چنین باعث افزایش قیمت لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و خودرو شده است.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ada98dc-a5b0-43cc-af9c-b5a3839232b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات