728 x 90

افزایش نرخ تورم سالانه و سفرهٔ خالی مردم

مرکز آمار رژیم در یک محاسبه سرهم‌بندی شده، نرخ تورم سالانه منتهی به خردادماه ۹۸را ۳۷٫۶اعلام کرد که نسبت به اردیبهشت همین سال، ۳٫۴درصد افزایش یافته است.

روزنامه حکومتی آرمان اما روز ۳تیر۹۸نوشت مردم ایران ۵۰درصد نسبت به خرداد سال قبل فقیرتر شده‌اند

به‌ رغم تمامی این درصد‌های ساختگی،مآ‌هنگامی‌ که این آمار با سفره خالی مردم به‌ویژه دستمزد بگیران مقایسه می‌شود، نرخ واقعی تورم به اذعان کارشناس‌های رژیم بالای ۵۵درصد را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر روز ۲تیر ۹۸احسان قاضی‌زاده در مجلس رژیم از تورم ۶۰درصدی خبر داد.

نمودار افزایش نرخ تورم مقایسه سال‌های ۹۷و ۹۸۱

نمودار افزایش نرخ تورم مقایسه سال‌های ۹۷و ۹۸

 

فاجعه‌بار بودن این آمار هنگامی بیشتر روشن می‌گردد که بدانیم این تورم مربوط به خانوارهای شهری است و خانوارهای روستایی وضعی به‌مراتب مصیبت‌بارتر دارند.

روز شنبه ۲۵خرداد ۹۸احمد توکلی یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت آخوندی اعتراف کرد: «کارگری که پارسال ۱میلیون و ۳۵۰هزار تومان حقوق می‌گرفت، در پایان سال قدرت خریدش ۶۵۰هزار تومان شد. آیا دولت حقوقش را امسال ۲برابر کرد؟ نه! نتوانست و آن را فقط به یک میلیون و ۵۰۰هزار افزایش داد؛ یعنی ۲۰درصد از این کاهش ارزش پول را جبران و مابقی (به سفره مردم آسیب زد و این) یعنی خالی شدن ۸۰درصدی سفره مردم»!

این در حالی است که کارگران در اردیبهشت ماه ۹۸، برای گذراندن زندگی یومیه به ۲میلیون و ۷۲۲هزار تومان، بیش از حداقل دستمزد دریافتی نیازمندند.

وضعیتی که به‌گفته ناظران، فارغ از هر عامل خارجی، بحران اجتماعی را به سوی یک وضعیت انفجاری سوق می‌دهد، وضعیتی که کنترل وقایع را به دست شوراهای مردمی و کانون‌های شورشی می‌سپارد.

جدول جزئیات درصد افزایش تورم سالانه(نقطه به نقطه ۲

جدول جزئیات درصد افزایش تورم سالانه(نقطه به نقطه) کالا و خدمات در خرداد۹۸در مقایسه با خرداد۹۷

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21a13d4d-1815-4a36-80de-c828f6b69a2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات