728 x 90

افزایش شمار شهدای فلسطین و جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل‌متحد

افزایش شمار شهدای فلسطین
افزایش شمار شهدای فلسطین

  شمار شهدای  تظاهرات روز جمعه فلسطین افزایش یافت. سفیر فلسطین در سازمان ملل‌متحد گفت: ‌شمار شهدا حداقل 17تن است.

طبق آمار اعلام شده از سوی دولت فلسطین بیش از هزار و 700تن  نیز مجروح شده‌اند. محمود عباس رئیس دولت فلسطین روز شنبه را عزای عمومی اعلام کرد.  

مقاومت ایران شهادت 14تن از فلسطینیان را به دولت و مردم فلسطین و خانواده‌ها و بستگان آنان تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد

شورای امنیت به‌درخواست کویت، جلسه‌یی فوری برای بررسی کشتار در فلسطین تشکیل داد و  خواستار تحقیقات در این زمینه شد. معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل، در جلسه شورای امنیت گفت بحران غزه احتمالاً در روزهای آینده تشدید می‌شود

محمود عباس، رئیس دولت  فلسطین، از شورای امنیت خواسته بود برای حفاظت از مردم فلسطین، اقدامی فوری انجام دهد. وی  گفت: "مسئولیت از دست رفتن شهدایی که امروز کشته شدند، به‌طور کامل به عهده مقامهای اسراییل است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌یی گفت: آنتونیو گوترز خواهان انجام تحقیقات مستقل و شفاف در مورد کشته‌ها و مجروحان غزه در شد.

وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه‌یی، به‌خاطر از دست رفتن جان فلسطینیان در غزه ابراز تأسف کرد  

هدر نائرت، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا  گفت: جامعه بین‌المللی بر گام‌هایی تمرکز دارد که زندگی فلسطینی‌ها را بهبود بخشد.   به همین دلیل روی طرحی برای صلح کار می‌کند. خشونت به نفع این اهداف نیست.

سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه دیدبان حقوق بشر، در بیانیه‌یی گفت: استفاده از نیروی کشنده در قوانین بین‌المللی ممنوع است.

نیکلای ملادنوف، نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه، و همچنین جیسون گرینبلات، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات اسرائیلی- فلسطینی، با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه نسبت به بحرانی شدن اوضاع بین دو طرف ابراز نگرانی کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5afbd721-3fcc-4d2d-a897-9fee22fb4e85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات