728 x 90

سی.ان.ان: افزایش سطح آماده‌باش نیروهای دریایی رژیم ایران در خلیج فارس

نیروی دریایی رژیم
نیروی دریایی رژیم

سی ان ان روز جمعه ۱۲دی ماه به نقل از یک مقام مطلع آمریکایی گزارش داد: رژیم ایران طی ۴۸ساعت گذشته سطح آماده‌باش نیروهای دریایی خود را در خلیج فارس افزایش داده است.

مقام آمریکایی که دارای آخرین اطلاعات در این زمینه بوده گفته است: مشخص نیست افزایش سطح آماده‌باش نیروهای دریایی ایران در خلیج فارس «اقدامی دفاعی» برای مقابله با اقدام احتمالی آمریکا است، یا نشانه آماده‌سازی نیروهای این کشور برای اقدامی در خلیج فارس علیه نیروهای آمریکایی است.

در همین زمینه، روزنامه نیویورک تایمز نیز دو روز پیش به نقل از تحلیلگران امنیتی آمریکا گزارش داد که ایران سطح آماده‌باش سیستم پدافند هوایی و نیروهای دریایی خود را افزایش داده است.

سی ان ان گفت: در آستانه سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، معاون فرمانده گروه حشد الشعبی عراق، ایران و آمریکا یکدیگر را به تشدید تنش در خلیج فارس متهم می‌کنند.

در همین رابطه نمایندگی رژیم ایران در سازمان ملل روز گذشته پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز خلیج فارس و دریای عمان را «ماجراجویی نظامی» و «تحریک‌آمیز» خواند.

در مقابل مقام‌های آمریکایی گفته‌اند، پرواز دو بمب‌افکن بی-۵۲ اقدامی «بازدارنده» در واکنش به علائمی است حاکی از این‌که رژیم ایران قصد دارد ظرف روزهای آینده حملاتی را علیه اهداف متحدان ایالات متحده در عراق یا دیگر نقاط خاورمیانه انجام دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4bb10c5-80db-432f-b206-7e3b2c209bee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات