728 x 90

افزایش سرسام‌آور قیمت برنج، شکر و گوشت

افزایش قیمت شکر، برنج و گوشت
افزایش قیمت شکر، برنج و گوشت

بنا بر آمارهای منتشر شده وزارت صمت رژیم که در رسانه‌های حکومتی انعکاس یافته، قیمت برنج، شکر و گوشت در شهریور امسال بین ۲۸.۴درصد تا ۷۱.۶دهم درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش قیمت مربوط به شکر بوده است.

قیمت هر کیلو گرم شکر سفید از حدود ۸۲۰۰تومان در شهریور سال قبل به ۱۴هزار تومان در ماه مشابه امسال رسیده است.

در این میان قیمت هر کیلو گوشت گوساله و گوسفندی با ۶۳.۷درصد و ۳۸.۳درصد افزایش در شهریور امسال به حدود ۱۳۰ و ۱۳۴هزار تومان رسیده است.

این افزایش قیمتها در حالیست که با گذشت سه ماه از روی کارآمدن آخوند رئیسی جلاد و وعده‌هایش مبنی بر کاهش قیمتها، آنچه که در بازار دیده می‌شود افزایش سرسام‌آور اجناس ضروری زندگی مردم می‌باشد.

خبرگزاری حکومتی فارس روز ۸آبان در گزارشی با عنوان «شکر رکورددار گرانی» نوشت: بررسی قیمت برخی کالاهای اساسی و مهم در شهریور۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که قیمت کالاهای اساسی مانند برنج پاکستانی، برنج تایلندی، برنج ایرانی، شکر، گوشت گوساله و گوسفند افزایش داشته است.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت هر کیلو گرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک در شهریور۱۴۰۰ نسبت به شهریور۱۳۹۹ در مجموع ۲۸.۴درصد افزایش داشته و از هر کیلو ۲۰۵هزار و ۱۴۰ریال به ۲۶۳هزار و ۳۸۵ریال رسیده است.
برنج تایلندی نیز در شهریور۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۳۹۹ در مجموع ۵۵.۹درصد افزایش قیمت داشته و از هر کیلو گرم ۱۰۳هزار و ۷۸ریال در شهریور ۱۳۹۹ به ۱۶۰هزار و ۷۱۱ریال در شهریور ۱۴۰۰ رسیده است.
قیمت هر کیلو گرم برنج طارم اعلا که در شهریور سال گذشته ۲۶۷هزار و ۷۷۴ریال بوده در شهریور ۱۴۰۰ با ۶۳.۷ درصد افزایش به هر کیلو گرم ۴۳۸هزار و ۴۷۹ریال رسیده است.
برنج داخلی هاشمی درجه یک نیز در بازه زمانی یاد شده ۶۳.۱درصد افزایش قیمت داشته است.
قیمت شکر سفید با ۷۱.۶درصد افزایش از هر کیلو گرم ۸۱هزار و ۸۲۰ریال در شهریور ۱۳۹۹ به ۱۴۰هزار و ۴۸۴ریال در شهریور۱۴۰۰ رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت گوشت گوساله در شهریور۱۴۰۰ نسبت به شهریور سال گذشته ۶۳.۷ درصد و قیمت گوشت گوسفندی نیز ۳۸.۳درصد و گوشت مرغ تازه ۵۸.۱درصد افزایش داشته است.
قیمت هر کیلو گرم مرغ تازه در شهریورماه سال گذشته ۱۷۳هزار و ۱۲ریال بوده که در شهریورماه امسال به ۲۷۳هزار و ۴۸۷ریال رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/595e90a6-7a29-40c3-bb2a-6c2719bed6d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات