728 x 90

افزایش جانگداز جانباختگان فاجعهٔ کرونا به ۱۳هزار نفر در ۲۳۱شهر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، شنبه ۹فروردین ۱۳۹۹اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان در ۲۳۱شهر کشور به ۱۳هزار نفر رسیده است. آمار قربانیان در البرز به ۵۲۰نفر، در گیلان به ۱۳۰۰نفر، در مازندران به ۱۰۳۰نفر، در همدان به ۲۹۰نفر، در سمنان به ۹۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۷۰نفر، در خراسان جنوبی به ۳۳نفر و در هرمزگان به ۲۰نفر رسیده که آمار سایر استانها به آن اضافه می‌شود. سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز تعداد افرادی را که در ۲۴ساعت گذشته به‌شمار مبتلایان افزوده شده‌اند ۳۰۷۶نفر اعلام کرد که نسبت به شنبه گذشته ۲۲۰درصد (بیش از سه برابر) افزایش داشته است.

 

به گزارش شاهدان عینی وضعیت در بابل و روستاهای اطراف فاجعه‌بار است. در هر کوچه و خیابان چند نفر جان‌ باخته‌اند و هیچ روستایی نیست که چند نفر در آن فوت نکرده باشند. تقریباً هیچ خانواده‌ای نیست که مبتلایی به کرونا نداشته باشد. وضعیت در غسالخانه و گورستانها نابسامان است، اکثر مقامات محلی حضور ندارند و آنهایی هم که هستند پاسخگو نیستند.

رئیس بیمارستان خمینی در اردبیل گفت آمارهایی که وزارتخانه اعلام می‌کند فقط آنهایی است که تست مثبت دارد آیا ما همه بیماران را تست انجام می‌دهیم؟ خیر. الآن بیمارستان پر است. کادر درمان واقعاً الآن خسته شده‌اند. پرستار و پزشک واقعاً جان می‌کنند. من گاهی گریه می‌کنم... طی ۲۴ساعت گذشته مثلا ۲۹۰مورد ما مراجعه داشتیم (تلویزیون رژیم در اردبیل-۸فروردین).

 

به‌رغم ابعاد فزاینده قربانیان، روحانی که بیش از هر چیز از خیزشهای مردمی وحشت دارد، عصبانیت خود را از افشای ابعاد فاجعه برملا کرد و گفت: «آنهایی که شایعه‌پراکنی می‌کنند... از همکاران نزدیک کرونا هستند». وی به دروغپردازیهای وقیحانه روزانه ادامه داد و افزود: «پایه‌های بهداشتی و درمانی ما آن‌چنان مستحکم است که نه تنها تا امروز تاب‌آوری کرده است، چند هفته طولانی شود و یک اوجی هم بگیرد بیمارستانها و پزشکان و پرستاران ما آمادگی درمان و رسیدگی دارند... ما جزو آن کشورهایی نیستیم که بیمارهای ما توی سالن بیمارستان روی زمین افتاده باشند! ».

 

همزمان با دروغهای وقیحانه روحانی، حق دوست رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد کرونا امروز در کنفرانسی در وزارت بهداشت رژیم گفت: « اوایل بهمن بسیار آرام و خزنده و بی‌سر و صدا این ویروس در چند شهر در حال گردش بوده است... بر اساس سناریوهای موجود به‌نظر می‌رسد در اردیبهشت به کنترل نسبی بیماری برسیم... در تهران هنوز به پیک نرسیده‌ایم.... امیدواریم در قله اپیدمی، تهران تخت داشته باشد که بتوانیم مدیریت کنیم».

 

در همین حال سرکوب و سانسور بی‌وقفه ادامه دارد. پاسدار سرهنگ امیرلی جانشین رئیس پلیس فتا امروز گفت تاکنون ۹۹۸مورد مجرمانه احصا و از این تعداد ۹۷۴شناسایی و ۳۱۶پرونده قضایی تشکیل شده است. به‌گفته وی ۲۹۹مورد نیز با تذکر تلفنی نسبت به حذف محتوای مجرمانه از تارنمای خود اقدام کرده‌اند.

 

از سوی دیگر وضعیت زندانیان هم‌چنان وخیم‌تر می‌شود. شماری از زندانیان از جمله در زندان ارومیه، زندان تهران بزرگ (فشافویه)، زندان قزلحصار و... در اثر کرونا جان‌ باخته‌اند. روزهای گذشته زندانیان بی‌دفاع در خرم‌آباد، الیگودرز، تبریز و سقز ناگزیر دست به شورش زدند. شماری از آنان موفق به فرار و برخی در اثر شلیک پاسداران به‌شهادت رسیدند. قضاییه آخوندها اقدامات سرکوبگرانه در زندانها به‌ویژه فشافویه در تهران را بالا برده و هواخوری زندانیان را هم قطع کرده است.

 

خانم مریم رجوی بار دیگر نسبت به‌یک فاجعه بزرگ و جنایت علیه بشریت در زندانهای ایران هشدار داد و برای جلوگیری از جان‌باختن دستجمعی زندانیان خواستار اقدام فوری دبیرکل، شورای امنیت، شورای حقوق‌بشر و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد و هم‌چنین اتحادیه برای آزادی همه زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی گردید.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹فروردین ۱۳۹۹(۲۸مارس ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd73f02d-def4-4f84-b56d-fefc3eea911e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات