728 x 90

افت ۴۹درصدی صادرات غیرنفتی رژیم در دو ماهه اول سال ۹۹

تبادلات اقتصادی - آرشیو
تبادلات اقتصادی - آرشیو

آمارهای گمرکی دولت آخوند روحانی نشان می‌دهد که صادرات غیرنفتی کشور در دو ماهه اول سال۹۹ با ۴۹درصد کاهش به ۴.۳میلیارد دلار رسیده است. این رقم در دور مشابه پارسال بالای ۸.۴میلیارد دلار بود.

خبرگزاری حکومتی دانشگاه آزاد به‌نقل از روح الله لطیفی سخنگوی گمرک رژیم با انتشار خبری به تاریخ یکشنبه ۱۱خرداد نوشت: «سهم صادرات از مجموع رقم اعلامی، ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار و واردات نیز ۵میلیارد و ۴۱میلیون دلار را به خود اختصاص داده است».

هم‌چنین واردات کشور از ۶.۷۶میلیارد دلار در دو ماه ابتدایی پارسال به حدود پنج میلیارد دلار در فروردین و اردیبهشت امسال رسیده است.

بدین ترتیب، در حالی که تراز تجاری غیرنفتی ایران در دو ماهه ابتدایی پارسال حدود ۱.۶۵میلیارد دلار به نفع ایران بوده، این شاخص در دور مشابه امسال حدود نیم میلیارد دلار به ضرر ایران شده است.

در همین حال آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد صادرات نفتی رژیم ایران نیز از ۱.۵میلیون بشکه در روز طی دو ماهه ابتدایی پارسال به زیر ۲۰۰هزار بشکه در مدت مشابه سال جاری رسیده که نیمی از آن راهی چین و نیمی دیگر راهی سوریه شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0527c3be-daa2-4182-b179-11235e39ab91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات