728 x 90

افت ۳۴درصدی درآمد سرانه ایرانیان

بازار تهران - عکس از آرشیو
بازار تهران - عکس از آرشیو

گروهی از کارشناسان اقتصادی رژیم در کنفرانسی تحت عنوان «رکود و تورم کرونایی در ایران» اعلام کردند درآمد ایرانی‌ها طی هشت سال گذشته «یک‌سوم» کاهش یافته است.

بر اساس آمارهای ارائه شده درآمد روستاییان اکنون به سال۱۳۶۸ و درآمد شهرنشینان به سال۱۳۸۰ برگشته و درآمد سرانه ایرانیان از ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ معادل ۳۴درصد کاهش یافته است.


روزنامه حکومتی جهان صنعت ۹دی با مخابره این خبر به‌نقل یکی از کارشناسان اقتصادی نوشت: «ایران در سه سال گذشته رشدهای اقتصادی کمتر از منفی پنج درصد و تورم‌های بالای ۳۰درصد را تجربه کرده که «عمیق‌ترین و طولانی‌ترین رکود تورمی تاریخ اقتصادی کشور است».
وی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم در آذرماه گفت که این گزارس نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در کشور به ۲۴درصد افزایش یافته که ۲.۵برابر نرخ بیکاری اعلام شده توسط دولت است.
یکی دیگر از کارشناسان شرکت‌کننده در این کنفرانس نوشت: «ارزش دلار در بازار آزاد ایران در سال۹۰ حدود ۱۲۰۰تومان بود اما اکنون به بالای ۲۵هزار تومان اوج گرفته است.
هم‌چنین، بر اساس آمارهای صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی ایران در سال۹۷ منفی ۵.۴درصد، در سال۹۸ منفی ۶.۵درصد و در سال جاری خورشیدی منفی پنج درصد خواهد بود.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f528082c-e5e0-4d18-bd6c-b2c1d8524d55"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات