728 x 90

افت شدید صادرات نفت رژیم ایران

کشتی حامل نفت
کشتی حامل نفت

تانکر ترکرز، شرکت دریابی نفتکش‌ها شنبه ۲۲خرداد، اعلام کرد رژیم ایران به‌دلیل کمبود نفتکش، هم‌اکنون ۷۰میلیون بشکه میعانات گازی این کشور را بدون مشتری در نفتکشهای لنگر انداخته در خلیج‌فارس انبار کرده است.

بر اساس آمارهای شرکت اطلاعات، کپلر میزان صادرات روزانه نفت خام و میعانات گازی رژیم ایران از ۷۲۶هزار بشکه در چهار ماه ابتدای سال جاری میلادی به نصف این رقم در ماه می‌رسیده است.
این در حالیست که صادرات و میعانات گازی رژیم ایران در در اردیبهشت سال۹۷ و قبل از تحریم‌های آمریکا حدود ۲.۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

 

روز ۲۹ اردیبهشت رویترز نوشت: صادرات نفت ایران که در حال صعود بود، در ماه مه با افت خرید از طرف چین، کاهش می‌یابد.
این خبرگزاری افزود: بر اساس سه ارزیابی که نشان‌دهنده کسری تقاضای نفت از طرف چین است، صادرات نفت رژیم ایران که طی مذاکرات در مورد احیای توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ روند رو به رشدی داشته است، در ماه می‌ تا الآن کاهش داشته است.
صادرات نفت رژیم ایران با وجود تحریم‌های آمریکا در دوران دونالد ترامپ، از اواخر سال۲۰۲۰ افزایش یافته است. دولت جو بایدن در ژانویه آغاز به کار کرد و متعهد شد که به توافق هسته‌یی ایران با قدرتهای جهانی که ترامپ از آن خارج شده بود، دوباره بپیوندد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9b576f2-b2fe-4c31-8b2b-dc4bc1747687"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات