728 x 90

اعمال تحریم‌های مرتبط با صنایع و نهادهای کشتیرانی رژیم ایران

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

اطلاعیه مطبوعاتی وزارت‌خارجه آمریکا - سایت وزارت‌خارجه آمریکا، ۱۵ ژانویه۲۰۲

«در ماه ژوئن وزارت‌خارجه خطوط کشتیرانی رژیم ایران را متعاقب دستور اجرایی ۱۳۳۸۲ تحریم کرد. امروز ما ۷نهاد و ۲شخص را به‌خاطر دست داشتن در کار با خطوط کشتیرانی تحریم می‌کنیم.

کشتیرانی رژیم ایران آی.آر.آی.اس.ال آگاهانه، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، فولاد الکتریکی دانه‌‌گرا را به دست‌کم یک شخص ایرانی که نامش در فهرست اتباع به ویژه معین‌شده و مسدود شده دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری قرار دارد، یعنی شرکت سازمان کشتیرانی هوپاد دریا … منتقل کرده است.

 

وزارت امور خارجه هم‌چنین محمدرضا مدرس خیابانی، مدیر ارشد اجرایی کشتیرانی ایران (IRISL) که مشخص شده یک مدیر اجرایی اصلی یا شخصی است را تحریم می‌کند.

وزارت‌خارجه هم‌چنین شرکت ترانسفو و توزیع ترانسفورمر زنگان را نامگذاری کرد که هر دوی این نهادها با آژانس کشتیرانی هوپاد دریا رابطه داشته‌اند.

جدای از اینها وزارت خارجه هم‌چنین شرکت مصالح ساختمانی مستقر در امارات متحده عربی، شرکت فولاد مبارکه ایران و شرکت حمل و نقل ساپید (sapid) که شرکت تابع کشتیرانی ایران (IRISL) است را نامگذاری می‌کند.

وزارت‌خارجه هم‌چنین تحریم‌هایی را علیه حمیدرضا رحیمیان مدیر ارشد اجرایی شرکت فولاد مبارکه در نظر گرفته بوده است».

 

وزیر خارجه ایالات متحده  فهرستی از اشخاص حقیقی و حقوقی تحریم شده در حوزه کشتیرانی و فولاد را منتشر کرده است. این فهرست عبارت است از:

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه

شرکت فولاد ژیانگیین مسکات اسپشال با مسئولیت محدود، مستقر در چین

شرکت ایران ترانسفو

شرکت ترانسفورماتور توزیع زنگان

شرکت اکسنچر بیلدینگ متریالز، مستقر در امارات متحده عربی

شرکت فولاد مبارکه

شرکت کشتیرانی ساپید

شرکت کشتیرانی هوپاد دریا

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4488d2f-9fff-47bb-a59c-81579794ed9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات