728 x 90

اعلام گروه اقدام ایران توسط مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو - برایان هوک
مایک پمپئو - برایان هوک

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گروه اقدام ایران به ریاست برایان هوک را اعلام کرد. وی تأکید کرد که با رفتار شرورانه رژیم ایران مقابله می‌کنیم:

 

مایک پمپئو در وزارت‌خارجه ۲۵مرداد۹۷:

امروز من خوشنودم که تشکیل گروه اقدام ایران را اعلام کنم.

گروه اقدام ایران، مسئول مدیریت و بررسی همه جنبه‌هایی است که وزارت‌خارجه در فعالیتهای مربوط به ایران انجام می‌دهد. آنها مستقیم به خود من گزارش می‌دهند.

حدود ۴۰سال است که رژیم تهران مسئول بکارگیری خشونت و داشتن رفتار بی‌ثبات کننده علیه آمریکا متحدان و دوستان ما و به واقع خود مردم ایران بوده است.

در ماه می‌ سال جاری پرزیدنت ترامپ از توافق اتمی پر از شکاف و نواقص بیرون کشید. توافقی که در محدود ساختن پیشرفت برنامه اتمی ایران یا کمپین خشونت آن در خارج شکست خورده بود.

پرزیدنت ترامپ در این جنگ، یک کارزار فشار، بازدارندگی و همچنین یک همبستگی را با مردم ایران که مدتهاست در رنج هستند ایجاد کرد.

 

مایک پمپئو: باید شاهد تغییر عمده در رفتار رژیم ایران باشیم

من امیدوارم به‌زودی ما با رژیم ایران به یک توافق برسیم اما ما باید چه در داخل و چه در خارج مرزهای ایران، شاهد یک تغییر عمده در رفتار ایران باشیم.

مردم ایران و جهان خواهان این هستند که ایران در نهایت مانند یک کشور نرمال عمل کند.

گروه اقدام ایران پیشرفت روزانه‌اش در این اهداف را ارائه کند.

ما به همه اقدامات دولت متعهد هستیم تا رفتار این رژیم را تغییر دهد و گروه اقدام ایران مطمئن می‌شود که وزارت‌خارجه از نزدیک با دوستان ما در درون این نهاد همآهنگ باشد.

آی.ای.جی(گروه اقدام ایران) همچنین تلاش کشورها برای افزایش درک و فهم ما از تهدید رژیم ایران را هدایت می‌کند.

پرزیدنت ترامپ استراتژی ما نسبت به ایران را یک تعهد واقعیِ چندملیتی کرده و گروه اقدام ایران در این رابطه نقشی کلیدی در پیشرفتهای بعدی ایفا خواهد کرد.

 

مایک پمپئو:‌ با فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران مقابله می‌کنیم

من همچنین اعلام می‌کنم که برایان هوک با عنوان و سمت سابق که نماینده ویژه در رابطه با ایران بود، گروه اقدام ایران را هدایت خواهد کرد.

برایان همچنین از فوریه ۲۰۱۷ به‌عنوان مدیر برنامه‌ریزی سیاست‌ها خدمت کرده است و از آن زمان بطوری خستگی‌ناپذیر تلاش کرده تا اولویتهای پرزیدنت ترامپ را در زمینه‌های مختلف پیش ببرد.

با توجه به تخصص دیپلماتیک و تجربه‌یی که او از سیاست ایران دارد او را یک گزینه برجسته برای هدایت این کار یعنی گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه می‌سازد.

بعد از تصمیم پرزیدنت که از برجام خارج شد، برایان نقش مهمی در شکل دادن استراتژی فشار حداکثر دیپلماتیک و اقتصادی ما ایفا کرده است.

ما به اتکا به او و تیمش ادامه می‌دهیم تا با فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران مقابله کند تا از صداهای ایرانیها حمایت کند و تا حمایت بین‌المللی برای تلاشهای ما را بسیج نماید.

با این وصف دوست دارم نماینده ویژهمان را در رابطه با ایران دعوت کنم بیاید.

 

برایان هوک: اقدامات شرورانه رژیم ایران گسترده است

من می‌خواهم از وزیر خارجه [مایک پمپئو] تشکر کنم. در ماه مه وزیر خارجه استراتژی جدید ما در رابطه با ایران را اعلام کرد تا از امنیت ملی ایالات متحده و امنیت متحدان و شرکای ما حفاظت کند و برای ترویج یک آینده روشن‌تر برای مردم ایران.

 

و ما یک رویکرد همه‌جانبه‌یی را در رابطه با ایران اتخاذ کرده‌ایم چرا که گستره اقدامات شرورانه رژیم ایران دارای طیف بسیار گسترده‌یی می‌باشد از جاه‌طلبیهای آن برای تسلیحات اتمی، از حمایتش برای تروریسم، فعالیتهای سایبری آن و تکثیر موشکهای بالستیک آن و بسیاری بیشتر.

رژیم ایران یک نیرویی برای بی‌ثباتی و خشونت بوده است.

استراتژی جدید ما به تمامی این تهدیدات ایران می‌پردازد و گروه جدید اقدام ایران متمرکز اعمال این استراتژی خواهد بود. ما دارای یک تیم خبره از نفرات حرفه‌یی در سیاست خارجی اینجا در وزارت‌خارجه و در دولت هستیم. گروه اقدام ایران در هدایت فعالیتهای ما در وزارت‌خارجه و در اجرای استراتژی رئیس‌جمهور در بین آژانسها، یک نقش تعیین‌کننده بازی خواهد کرد.

 

برایان هوک:‌ دولت آمریکا دنبال جلب حمایت بین‌المللی علیه رژیم ایران است

دولت آمریکا همچنین به ساختن گسترده‌ترین سطح حمایت بین‌المللی برای استراتژی‌مان ادامه خواهد داد.

همین دیروز من در لندن بودم و با مقامات ارشد از آلمان، فرانسه و بریتانیا برای گفتگوهای سازنده در مورد ایران ملاقات داشتم.

ما به کار حول آن زمینه‌هایی که با متحدان و شرکایمان در سراسر جهان اتفاق‌نظر داریم ادامه خواهیم داد و ما تلاش برای پیدا کردن اجماع حول مواردی که الآن اتفاق‌نظر داریم را انجام خواهیم داد.

من در تمامی طول پروسه کاریم در زمینه سیاست خارجی در رابطه با ایران کار کرده‌ام، شروعش در سال ۲۰۰۶ در شورای امنیت سازمان ملل بوده که مشاور سفیر ایالات متحده جان بولتون در سازمان ملل بودم.

من از وزیر خارجه پمپئو برای این فرصت و اعتمادی که به من و همکارانم برای اجرای استراتژی کرده است، متشکرم.

 

برایان هوک‌: رژیم ایران را از درآمدهایش برای تأمین مالی تروریسم محروم می‌کنیم

برایان هوک در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت:

هدف تحریمها محروم کردن رژیم ایران از درآمدها برای تأمین مالی ترویسم است. این هدف حداکثر فشار اقتصادی است. موضوع این نیست که تنش و جدال با کشورهای دیگر ایجاد کنیم. اما وقتی که به حجم پولی که رژیم ایران برای اسد و برای شبه‌‌نظامیان شیعه و برای حزب‌الله لبنان فراهم می‌کند، نگاه کنید، میلیاردها و میلیاردها دلار است. و ما باید به نقطه‌ای برسیم که این جریانهای درآمد را بخشکانیم. و بنابراین این هدف کارزار حداکثر فشار اقتصادی ماست. ما تیمهایی از وزارت‌خارجه و وزارت خزانه‌داری داشتیم که تا الآن باید بگویم از ۲۴کشور در اکثر مناطق دنیا بازدید کردند. این کار در ماههای آتی ادامه خواهد یافت. و ما با متحدان در سراسر دنیا گفتگوهای بسیار خوبی داشتیم به‌دلیل این‌که وقتی که شما به طیف تهدیدهای ایران نگاه می‌کنید، به‌خصوص موشکی، سایبری، دریایی، تجاوز، تروریسم. اینها نگرانیهای کشورهای دیگر هم هستند و ایالات متحده در این خصوص تنها نیست. و من این را می‌یابم که وقتی ما می‌نشینیم و با کشورهای دیگر صحبت می‌کنیم، منافع مشترکی وجود دارد که می‌توانیم پیش ببریم و ما به این کار ادامه می‌دهیم.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/308d280a-665e-47c5-bd7f-f78a317db15a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات