728 x 90

اعلام اسامی ۲۹تن دیگر از قهرمانان شهید قیام آبان؛ تاکنون اسامی ۸۵۷تن از شهیدان قیام منتشر شده است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعلام اسامی ۲۹تن دیگر از قهرمانان شهید قیام آبان

تاکنون اسامی ۸۵۷تن از شهیدان قیام منتشر شده است

مریم رجوی: پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به‌ویژه قتل‌عام‌های ۶۷ و ۹۸ باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود و سردمداران آن به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

 

در آستانه دومین سالگرد قیام سراسری مردم ایران در آبان ماه ۱۳۹۸سازمان مجاهدین خلق ایران امروز اسامی ۲۹تن دیگر از شهیدان سرفراز این قیام را که در شهرهای تهران، کرج، ملارد، شهریار، شهرقدس، نسیم شهر، اصفهان، کرمانشاه، شیراز، ماهشهر، اندیمشک، اسلام‌شهر و مشکین‌شهر به‌شهادت رسیدند، منتشر کرد. پیش از این سازمان مجاهدین اسامی ۸۲۸تن از شهیدان قیام آبان را اعلام کرده بود و به این ترتیب تاکنون اسامی ۸۵۷تن از این شهیدان منتشر شده است.

 

مقاومت ایران در ۲۴آذر ۱۳۹۸ اعلام کرد در قیام آبان بیش از ۱۵۰۰تن به‌دست پاسداران جنایتکار به‌شهادت رسیدند. در ماههای اخیر محققان و کارشناسان شمار شهیدان قیام را تا سه برابر این عدد ارزیابی کردند.

 

خامنه‌ای که با شروع قیام فرمان تیراندازی به سوی تظاهر کنندگان را صادر کرده بود، در ۲۶آبان این فرمان جنایتکارانه را علنی کرد و از پاسداران و نیروهای سرکوبگر خواست «به وظایفشان به‌طور جدی عمل کنند». وی گفت: «این آتش زدن و خراب کردن و ویران کردن و دعوا کردن و ناامنی ایجاد کردن مال چه کسی است، این را بفهمند توجه کنند که می‌فهمند هم مردم ملتفتند، و از اینها فاصله بگیرند. این آن توصیه‌ٔ ما است، مسئولان کشور هم به وظایف‌شان به‌طور جدی عمل کنند».

 

در همان روز ۲۶آبان و در بحبوحه قیام رئیسی جلاد۶۷ رئیس وقت قضاییه آخوندها به دادستانهای کشور که از جنایتکارترین کارگزاران رژیم هستند دستور داد «در برابر هر گونه تعرض، در مورد اشرار، وابستگان به جریانهای ضد انقلاب و نفوذی‌هایی که با اقدامات خرابکارانه در راستای خواست دشمنان، امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داده‌اند با همکاری نیرو‌های انتظامی و امنیتی با قاطعیت اقدام قانونی معمول دارند».

 

فاشیسم دینی حاکم بر ایران در وحشت از عواقب این جنایت بزرگ علیه بشریت، تلاش می‌کند ابعاد آنرا مخفی کند و از اعلام تعداد و اسامی شهیدان و در بسیاری موارد از اعلام محل دفن آنها به خانواده‌هایشان خودداری می‌کند. برای ماهها روحانی، ربیعی، رحمانی فضلی، پزشکی قانونی و سرکردگان ریز و درشت رژیم اعلام تعداد شهیدان را به هم پاس می‌دادند تا موضوع به فراموشی سپرده شود.

 

روحانی روز ۲۷بهمن ۹۸ گفت: ”این آمار در اختیار پزشکی قانونی است... . آنها می‌توانند اعلام می‌کنند. ”روز ۲۸بهمن رئیس پزشکی قانونی گفت: ”دولت باید آمار را اعلام کند. از وزیر کشور سؤال کنید ”. علی ربیعی سخنگوی روحانی ۳۰بهمن گفت: ”چند روز آینده آمار از سوی یکی از دستگاه‌های مسئول اعلام خواهد شد ”. رحمانی فضلی در ۱۰خرداد گفت: «تعداد فوتیها را از ۱۰هزار، ۸هزار ۷هزار نفر، ۶هزار و ۲هزار هم گفتند همین روزها اعلام خواهد شد، که اصلاً عددها این نیست». عددی که هیچگاه اعلام نشد.

 

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به شهیدان قهرمان قیام آبان گفت جنایات رژیم آخوندی و سردمداران آن هرگز فراموش نمی‌شود، آنها نه می‌تواند گریبان خود را از عواقب قتل‌عام زندانیان سیاسی و نسل‌کشی مجاهدین خلاص کنند و نه از آثار جنایت علیه بشریت در آبان ۹۸. سردمداران این رژیم باید به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند. سکوت و بی‌عملی جامعه بین‌المللی در قبال قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ که خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای از عاملان و آمران آن بوده‌اند منجر به استمرار جنایت توسط آنان تا آبان ۹۸ و تا همین امروز شده است. خانم رجوی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به‌ویژه قتل‌عام های ۶۷ و ۹۸ به شورای امنیت ملل متحد و محاکمه سردمداران این رژیم در دادگاه بین‌المللی شد.

 

اسامی ۲۹ شهید قیام آبان ۹۸

۱. کرمانشاه - رضا امیدی یاریجانی

۲. نورآباد - علی مومنی

۳. شیراز (صدرا) - علی دبیری

۴. شیراز - یدالله حاجی طاری پور

۵. شیراز - محمدرضا زارعی

۶. ماهشهر - علی رحمانی

۷. ماهشهر - طاهر عچرش

۸. اندیمشک - معین مسلم پور

۹. ملارد - امیرحسین زارع زاده

۱۰. شهریار - علیرضا نیکجه

۱۱. شهرقدس رضا حسن نیا

۱۲. شهرقدس - حمزه علی نعمتی

۱۳. شهرقدس - حسین کشاورز افشار

۱۴. تهران - امید ساعدی راد

۱۵. تهران - محسن ایرانشاهی

۱۶. تهران - مهدی احمدی

۱۷. تهران - هادی محمدی

۱۸. نسیم - شهر علی آقایی

۱۹. اسلامشهر - مهدی سلمان زاده

۲۰. کرج - میلاد پررنگ

۲۱. کرج - مارلیک رضا تاری وردی

۲۲. کرج - علی محمد آقاپور

۲۳. کرج - ابراهیم مهدی پور

۲۴. فردیس کرج - اصغر لشگری

۲۵. نجف آباد - عبدالرضا ایزدی

۲۶. اصفهان - مهدی فراهانی

۲۷. اصفهان - سعید فریدنی

۲۸. اصفهان - محمد هوره ای

۲۹. مشکین شهر - اشکان خمره ای

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶ آبان۱۴۰۰ (۷نوامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eeeaf8e8-7005-4434-a8a3-468f4f7e865c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات