728 x 90

اعضای مجلس ارتجاع خواستار اخراج سفیر لهستان از ایران شدند

ورشو پایتخت لهستان - عکس از آرشیو
ورشو پایتخت لهستان - عکس از آرشیو

رادیو بین‌المللی فرانسه در گزارشی از خشم رژیم ایران از اجلاس بین‌المللی لهستان برای بررسی نقش جنگ‌افروزانه رژیم آخوندی در خاورمیانه گفت:‌ شماری از اعضای مجلس خواستار اخراج سفیر لهستان از ایران شده‌اند و سازمان سینمایی نیز برگزاری جشنوارهٔ فیلم لهستان را که قرار بود در تهران برگزار شود، لغو کرده است.

 

این منبع افزود:‌ به‌منظور تغییر رفتار رژیم ایران در منطقه، آمریکا کمترین فرصتی را برای تشدید فشارها و تحریمها از دست نمی‌دهد. تا کنون در نتیجهٔ همین تحریمها صادرات نفت ایران پنجاه درصد کاهش یافته است.

 

روز جمعه ۲۱دیماه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا در نظر دارد میزبان اجلاس جهانی با تمرکز روی خاورمیانه و مشخصاً رژیم ایران در ماه آینده در لهستان باشد. پمپئو که با فاکس‌ نیوز مصاحبه می‌کرد،گفت این گردهمایی از ۱۳تا ۱۴فوریه در لهستان خواهد بود که با « تمرکز روی ثبات و صلح و آزادی خاورمیانه و امنیت در این منطقه خواهد بود که شامل عنصر مهم اطمینان از عدم نفوذ بی‌ثبات کننده ایران می‌باشد». پمپئو افزود که آمریکا تلاشهای خود را برای فشار بر ایران تشدید کرده و در پی متقاعد کردن متحدان این منطقه می‌باشد که (آمریکا) متعهد به جنگ با داعش با وجود تصمیم اخیر ترامپ در بیرون کشیدن نیروها از سوریه می‌باشد. پمپئو اضافه کرد که این اجلاس در حالیکه دولت ترامپ به‌دنبال فشار بر تهران می‌باشد شامل نمایندگانی از کشورهای سراسر جهان برای مقابله با نفوذ منطقه‌یی ایران خواهد بود

 

بیانیه مشترک آمریکا و لهستان برپایی اجلاس ارتقاء صلح و امنیت در خاورمیانه

آمریکا و لهستان یک بیانیه مشترک پیرامون برپایی اجلاسی در لهستان برای ارتقای آینده صلح و امنیت در خاورمیانه با تمرکز بر مقابله با دخالتهای حکومت آخوندی انتشار دادند.

در این بیانیه که در سایت وزارت‌خارجه آمریکا منتشر شده آمده است: ما خشنودیم که آمریکا و جمهوری لهستان به‌طور مشترک میزبان اجلاس وزیران برای ارتقای آینده صلح و امنیت در خاورمیانه در ورشو هستیم که در ۱۳و ۱۴فوریه (۲۴و ۲۵بهمن) برگزار می‌شوند. ما در ایجاد یک خاورمیانه صلح‌آمیز و باثبات‌تر منافع مشترک داریم. این اجلاس وزیران مجمعی از کشورهایی خواهد بود که نسبت به بی‌ثباتی در این منطقه نگرانند و ارزیابیها و ایده‌های خود برای یک راه به جلو ارائه می‌کنند.

بیانیه مشترک آمریکا و لهستان می‌افزاید در مورد اجلاس صلح و امنیت خاورمیانه می‌افزاید: این اجلاس به طیفی از مسائل شامل تروریسم و افراط‌گرایی، توسعه موشکی و تکثیر سلاحهای کشتار جمعی و تهدیدات گروه‌های دست‌نشانده در سراسر این منطقه و همچنین به امنیت و تجارت دریانوردی می‌پردازد.

 

خانم مریم رجوی با استقبال از فاصله گرفتن آمریکا از سیاست‌هایی که مردم و مقاومت ایران نخستین قربانیان آن بوده‌اند، بار دیگر خاطرنشان کرد، دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی، نقض حقوق‌بشر، صدور بنیادگرایی و تروریسم چهار ستون تئوکراسی حاکم بر ایران است. راه‌حل قطعی برای خلاصی از فاشیسم دینی، تغییر این رژیم نامشروع به دست مردم و مقاومت ایران است. به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت، یگانه جایگزین دموکراتیک دیکتاتوری دینی و تروریستی، لازمهٔ جبران و پایان دادن به سیاست فاجعه‌بار مماشات در چهار دهه گذشته است. رژیم رکوردار جهانی اعدام، تنها زبان قاطعیت و قدرت را می‌فهمد.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران، از جانب مقاومتی که از سال ۱۳۶۰خواهان تحریم تسلیحاتی و نفتی دیکتاتوری دینی بوده است، ضرورت موارد زیر را مجدداً مورد تأکید قرار داد:

۱- به‌رسمیت شناختن حق مقاومت مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی و دستیابی به آزادی

۲- قرار دادن تمامیت سپاه و وزارت اطلاعات آخوندها در لیست تروریستی وزارت‌خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا

۳- اخراج مزدوران اطلاعات آخوندها و نیروی تروریستی قدس از آمریکا و اروپا

۴- ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت پس از ۶۵بار محکومیت در ملل متحد

۵- حمایت از ارجاع پرونده قتل‌عام زندانیان سیاسی به دادگاه بین‌المللی

۶- اخراج رژیم نامشروع ملایان از ملل ‌متحد و به‌رسمیت شناختن نمایندگی مقاومت عادلانه مردم ایران

۷- اخراج قاطعانهٔ فاشیسم دینی حاکم بر ایران و نیروهای آن از سوریه، عراق، یمن، لبنان و افغانستان

۸- وادار کردن حکومت عراق به پرداخت مابه ازای دارایی‌ها، تجهیزات و تسلیحات و قرارگاههای سازمان مجاهدین و ارتش آزادیبخش ملی ایران که تماماً با هزینه خود آنها تهیه شده و اسناد آن موجود است.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64d736e0-c92c-40f4-8b1a-6355e10c9dc9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات