728 x 90

اعزام ناو جنگی جدید انگلستان به خلیج‌فارس

ناو جنگی انگلستان
ناو جنگی انگلستان

وزیر دفاع انگلستان اعلام کرد یک ناو جنگی دیگر را به منطقه خیلج فارس اعزام می‌کند. اعزام این ناو به‌منظور تضمین امنیت تردد کشتیرانی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز است.

هنوز یک نفتکش متعلق به انگلستان در دست رژیم ایران است. انگلستان و آمریکا ربودن این نفتکش را راهزنی دریایی دانسته و خواستار آزادی آن شدند.

 

نفتکش ایرانی گریس ۱ که به آدریان دریا تغییر نام  داده شده است، در آبهای مدیترانه سرگران است. 

قبرس نیز مانند یونان پیامی از آمریکا دریافت کرد که از هر گونه کمک به نفتکش حکومت آخوندی خودداری کند.

رویترز نوشت: یک منبع دیپلماتیک در قبرس، گفت پیامی مشابه‌ٔ پیامی که به یونان داده شده، دریافت کرده که در آن، آمریکا خواسته است از هر گونه مساعدت به کشتی گریس ۱متعلق به رژیم ایران، خودداری کند.

این کشتی، که از ۴ژوئیه توسط جبل ‌الطارق توقیف شد و اکنون انتظار می‌رود در مسیر روز ۴شهریور به بندر کالاماتای یونان برسد، حامل ۲میلیون بشکه نفت خام رژیم ایران است.

 

آمریکا بار دیگر هشدار داد، تحریم‌های شدیدی نسبت به هر گونه کمک به نفتکش سرگردان حکومت آخوندی درمدیترانه، اعمال می‌کند.

رویترز نوشت: یک مقام وزارت خارجه‌ٔ آمریکا، روز پنجشنبه گفت، آمریکا به‌شدت تحریم‌های خود را برای ممانعت از کمک بخش خصوصی به نفتکش رژیم ایران، که در مدیترانه سفر می‌کند و واشنگتن خواستار توقیف آن بوده، اعمال خواهد کرد.

چند روز بعد از اخطار به کشورها، این مقام به رویترز گفت، در رابطه با کمک به این نفتکش «به بخش کشتیرانی هشدار داده شده است که ما به‌شدت تحریم‌ها را اعمال خواهیم کرد».

رویترز اضافه کرد: این مقام که به شرط ناشناس ماندن صحبت می‌کرد، هشدار داد، آمریکا علیه هر کسی که مستقیم یا غیرمستقیم به این نفتکش کمک کند، اقدام خواهد کرد.

 

وال استریت ژورنال همچنین نوشت: به‌دنبال فشارهای آمریکا روی یونان، برنامه‌ٔ این نفتکش برای تخلیه‌ٔ محموله‌ٔ نفت خام خود و بارگیری آذوقه‌ٔ جدید در یونان به مشکل برخورده است.

وال استریت ژورنال به‌ نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی افزود: دولت یونان نمی‌خواهد میزبان این کشتی در آبهایش باشد.

گفته می‌شود که این نفتکش باید محموله‌ٔ خود را در مدیترانه تخلیه کند، چون سنگین‌تر از آن است که بتواند در بازگشت به ایران از کانال سوئز رد شود. همچنین سوخت کشتی رو به اتمام است و این وضعیت، بازگشت این کشتی از مسیر دور زدن قاره‌ٔ آفریقا را غیرممکن می‌سازد.

وال استریت ژورنال نوشت: واسطه‌هایی که از طرف این نفتکش عمل می‌کنند، حالا در حال بررسی استفاده از قبرس به‌عنوان مقصد جایگزین یونان هستند، واسطه‌ها گفتند که قبرس نیز نمی‌خواهد به این کشتی مساعدت بدهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0808ce99-a940-4c04-a724-79567666c289"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات