728 x 90

اعدام ۴زندانی در سبزوار، گوهردشت، اردبیل و کرمانشاه

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۴زندانی در سبزوار، گوهردشت، اردبیل و کرمانشاه

 

در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۴و۵و۶ دیماه۱۴۰۰، چهار زندانی در نقاط مختلف کشور اعدام شدند. روز دوشنبه احمد نهتانی در زندان سبزوار روز یکشنبه علی ایمانی در زندان اردبیل، روز شنبه علیرضا مرادی، ۲۸ساله در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه و همزمان یک زندانی دیگر در زندان گوهر‌دشت توسط دژخیمان خامنه‌ای حلق‌آویز شدند.

شمار اعدامهای ثبت شده در آذرماه حداقل به ۴۴فقره بالغ می‌شود که ۷نفر از آنها زن و ۳مورد زندانیانی هستند که بهنگام دستگیری زیر ۱۸سال سن داشتند.

 

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می‌خواهد به اقدام مؤثر و عملی برای نجات جان زندانیان زیر اعدام فرامی‌خواند. معامله و نرمش و امتیاز دادن به فاشیسم دینی حاکم بر ایران که تنها با اعدام و شکنجه بر سر کار است نقض شدید اصولی است که ملل متحد و اتحادیه اروپا بر اساس آن بنا شده است و تنها این رژیم را در ادامه و تشدید جنایت تشویق می‌کند. رژیمی که سردمداران آن چهار دهه است مستقیماً و مستمراً در نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت شرکت دارند و باید در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷ دی۱۴۰۰ (۲۸دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/202ec420-66c7-4507-ac43-35c364b11368"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات