728 x 90

اعدام یک زوج زندانی در یاسوج

اعدام در ایران
اعدام در ایران

دژخیمان قضاییه آخوندها روز سه‌شنبه ۲آذر یک زوج جوان را در یاسوج حلق‌آویز کردند.
هویت یکی از این شهروندان سیاوش اردشیری و نفر دوم همسر وی احراز هویت شده است.

این زوج در تاریخ ۲۷آذر ١٣٩٧ بازداشت شده و طی این مدت در زندان به‌سر می‌بردند. این دو سحرگاه روز سه‌شنبه در زندان مرکزی یاسوج اعدام شدند.

در آبانماه گذشته رژیم آخوندی دستکم ۱۹تن منجمله یک زن را در زندانهای مختلف در گوهردشت و قزلحصار کرج، مرکزی قزوین، قم، اصفهان، زاهدان، مشهد، شیراز، کرمان و رشت اعدام کرد.

دژخیمان رژیم آخوندی آرمان عبدالعالی، که در سال۱۳۹۲ در ۱۷سالگی به اتهام قتل بازداشت شده بود را پس از ۸سال زندان صبح امروز چهارشنبه ۳آذر اعدام کردند. آرمان عبدالعالی روز ۳۰آبان به قرنطینه زندان گوهردشت جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده بود.
عفو بین‌الملل روز ۹آبان نسبت به اعدام قریب‌الوقوع آرمان عبدالعالی هشدار داد و نوشت: قرار است اعدام آرمان عبدالعالی چهارشنبه ۱۲آبان انجام شود. او اکنون در سلول انفرادی به‌سر می‌برد. آرمان عبدالعالی که هنگام دستگیری نوجوان بوده است، برای چهارمین بار در سه هفته اخیر، برای اجرای حکم اعدام به‌سلول انفرادی منتقل شده است. رژیم ایران با محکوم کردن کودکان به‌اعدام، قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند (توئیتر عفو بین‌الملل۹ آبان).
روز ۲۰مهر۱۴۰۰ مقاومت ایران دبیرکل سازمان ملل، شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر و دیگر ارگانهای مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان آرمان عبدالعالی فراخواند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e802aefe-8764-45ea-967e-817bae903e21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات