728 x 90

اعدام دو زندانی سیاسی در زندان ارومیه - توئیت مریم رجوی

اعدام دو زندانی سیاسی در زندان ارومیه
اعدام دو زندانی سیاسی در زندان ارومیه

توئیت مریم رجوی:

قضاییه جلادان روز سه‌شنبه ۲۴تیرماه حکم اعدام دو زندانی سیاسی را در محوطه زندان ارومیه، حدود ساعت ۱ بامداد را به اجرا درآورد.
دیاکو رسول‌زاده و صابر شیخ عبدالله دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان ارومیه روز دوشنبه ۲۳ تیرماه به زندان انفرادی منتقل شده بودند. تا زمان تنظیم این خبر پیکر این افراد به خانواده‌های آنها تحویل داده نشده است.

دیاکو رسول‌زاده در تاریخ ۶اسفند۱۳۹۲ در روستای محل سکونت خود «دریاس» و صابر شیخ عبدالله نیز در تاریخ ۲۴اسفند۱۳۹۲ در یکی از خیابانهای شهر مهاباد توسط دژخیمان خامنه‌ای بازداشت و به مدت یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات مهاباد تحت بازجویی قرار داشتند. این شهروندان طی این مدت از دسترسی به وکیل و ارتباط با خانواده خود نیز محروم بودند. آنها در تاریخ ۱۸فروردین١٣٩۴ توسط شعبه۱ بیدادگاه مهاباد به اتهام خمینی ساخته "محاربه" به اعدام محکوم شدند.
بازداشت دیاکو رسول زاده، صابر شیخ عبدالله و حسین عثمانی به ظن بمب‌گذاری در رژه سالانه نیروهای مسلح آخوندها در روز ٣١شهریور سال١٣٨٩ در شهر مهاباد صورت گرفته بود.
صابر شیخ عبدالله متولد ۱۳۶۵ و هنگام بازداشت دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد در رشته بیمه دانشگاه علامه طباطبایی تهران بود. دیاکو رسول‌زاده نیز در زمان انجام این بمب‌گذاری مشغول خدمت اجباری سرباز بوده است.

عفو بین‌الملل شب گذشته نسبت به‌اعدام این دو زندانی هشدار داده و اعلام کرده بود: اجرای حکم اعدام این دو جوان انکار محض عدالت و نقض فاجعه‌بار و غیرقابل جبران حق حیات خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/867727e4-46b9-4db1-a8af-48c449dd6d53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات