728 x 90

اعدام یک زندانی در زنجان

اعدام در ایران
اعدام در ایران

دژخیمان خامنه‌ای روز چهارشنبه ۸بهمن یک زندانی به نام عباس علی‌حسینی، اهل ابهر را در زندان زنجان اعدام کردند. عباس علی‌حسینی از سال ۹۶ در زندان به‌سر می‌برد.

بیشتر بخوانید:
روز پنجشنبه ۹بهمن دژخیمان خامنه‌ای زندانی سیاسی علی مطیری را در زندان شیبان اهواز اعدام کردند.

زندانی سیاسی علی مطیری ۳۰ساله در ۱۷ اردیبهشت۹۷ بازداشت و توسط بیدادگاه کیفری یک اهواز با اتهام «محاربه» و افساد فی الارض و قتل دو تن از اعضای بسیج رژیم توسط قضاییه جلادان اعدام شد.

همچنین بامداد روز پنجشنبه ۹بهمن ۹۹، یک زندانی بلوچ به‌نام انور نارویی اهل شهرستان پهره توسط دژخیمان رژیم در زندان دستگرد اصفهان به‌دار آویخته شد.

یک زندانی دیگر به نام جاوید دهقان خلد در زندان مرکزی زاهدان جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است. جاوید دهقان خلد با اتهام آخوند ساخته محاربه و عضویت و همکاری با گروه‌های ضد نظام به اعدام محکوم شده است.

سازمان عفو بین‌الملل روز ۹بهمن۹۹ با انتشار بیانیه‌یی از رژیم ایران خواست بلافاصله برنامه اعدام جاوید دهقان، را متوقف کنند. حکم اعدام این جوان ۳۱ساله قرار است در کمتر از ۴۸ساعت در تاریخ ۱۱بهمن ۱۳۹۹ به اجرا گذاشته شود. این سازمان با برجسته کردن مجموعه تکان‌دهنده‌ای از موارد نقض اصول دادرسی عادلانه در مراحل تحقیق، محاکمه بدوی و تجدیدنظر، از مقامات رژیم ایران خواست که حکم اعدام جاوید دهقان را نقض کنند.

روز دوشنبه ۶بهمن۱۳۹۹، فاشیسم دینی حاکم بر ایران در یک اقدام جنایتکارانه دیگر مهدی علی حسینی، اهل اندیمشک، یکی دیگر از قهرمانان کشتی ایران را در زندان دزفول اعدام کرد.

مهدی علی حسینی، ۳۰ساله که از سال۹۴ تاکنون در زندان به‌سر می‌برد، دومین کشتی‌گیر ایرانی‌ست که طی ماههای اخیر به‌دست دژخیمان رژیم آخوندی اعدام می‌شود. پیش از آن قهرمان ملی، نوید افکاری نیز در ۲۲شهریورماه امسال به‌دلیل شرکت در اعتراضات مردادماه ۱۳۹۷ در شیراز، به‌رغم اعتراضات جهانی برای ممانعت از اعدام او، به‌نحو قساوت‌باری اعدام شد.

دژخیمان خامنه‌ای همچنین صبح روز شنبه ۴بهمن یک زندانی را در زندان مرکزی قم و سه زندانی دیگر را روز چهارشنبه اول بهمن در زندان مرکزی زاهدان اعدام کرد.

به گزارش هرانا، سه زندانی که در زاهدان اعدام شدند با اسامی عبدالرئوف کبدانی فرزند یوسف اهل شهرستان زابل، یونس جمشید زهی ۳۳ساله، فرزند ملک محمد اهل شهر واش و شمس‌الدین باجی زهی ۳۳ساله، فرزند ابراهیم، تبعه افغانستان و ساکن روستای روتک از توابع شهرستان واش عنوان شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1453321-a16f-4c22-ac04-39e0997cd3be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات