728 x 90

اعدام ۴زندانی در ایلام، نجف آباد،‌ اصفهان و مراغه

اعدام در ایران
اعدام در ایران

رژیم ضدبشری آخوندی ۴زندانی را در شهرهای ایلام، نجف آباد، اصفهان و مراغه به‌دار آویخت.

یکی از زندانیان که روز چهارشنبه ۲۵مهر در زندان مرکزی ایلام اعدام شد “کورش (علی) بهزادیان” نام داشت.

دو زندانی به نامهای مولود شاه‌حسنی و بهروز انصاری‌لنجان صبح روز سه‌شنبه ۲۴مهر در نجف آباد و اصفهان اعدام شدند.

یک زندانی نیز به نام اصلان شیرانی روز یکشنبه ۲۲مهر توسط دژخیمان خامنه‌ای در زندان مرکزی مراغه اعدام شد.

 

جواد لاریجانی: ‌گزارشگر حقوق‌بشر رسماًً از مجاهدین به‌عنوان فعالان حقوق‌بشری حمایت کرد

جواد لاریجانی تئوریسین شکنجه و اعدام در رژیم آخوندی روز چهارشنبه ۲۵مهر۹۷ طی سخنانی در دانشگاه علوم قضایی نسبت به گزارش گزارشگر حقوق‌بشر سازمان ملل سوزوگداز کرد و گفت:‌ «در گزارشی که دو هفته پیش منتشر شد جاوید رحمان که خود را مجتهد و فقیه می‌داند رسماًً از (مجاهدین) به‌عنوان فعالان حقوق‌بشری حمایت کرد.»

وی افزود: «سؤال اول این است این همه آدم در ایران هست شما با (مجاهدین) صحبت کردی؟

این نامردی است که فقط با (مجاهدین) صحبت می‌کند.»

 

بیشتر بخوانید

اعدام و شکنجه در ایران را متوقف کنید، گزارش جاوید رحمان گزارشگر ویژه ملل متحد

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور نقض حقوق‌بشر در ایران، در نخستین گزارش خود از نقض حقوق‌بشر در ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی زندانیان سیاسی و دستگیر ‌شدگان تظاهرات اخیر و همچنین خواهان تحقیق در مورد قتل‌عام سال ۶۷و مرگ مشکوک زندانیان در ماههای اخیر شد.

وی در گزارش خود به نقض حق حیات (اعدام‌ها)، اعدام نوجوانان، شکنجه، نقض حق آزادی تجمع، نقض آزادی بیان و عقیده، نقض حقوق زنان، نقض حقوق پیروان ادیان و عقاید مختلف مذهبی توسط حکومت آخوندی پرداخته است. جاوید رحمان بار دیگر بر خواست دبیرکل سازمان ملل در مورد آزادی معترضان دستگیر شده تأکید کرد و خواستار آزادی تظاهر کنندگانی شده که در ماههای اخیر دستگیر شده‌اند.

 

رژیم ایران و نقض حقوق‌بشر، احکام ضدانسانی اعدام و قطع دست

سایت عفو بین‌الملل ۱۸مهر ۹۷با تیتر به ایران بگوئید ـ اعدام محمدرضا را متوقف کنید، خواهان ممانعات از اعدام در حاکمیت ولایت فقیه در ایران شد.

سایت عفو بین‌الملل در توضیح عکسی که از محمدرضا منتشر کرده است نوشت، او بعد از یک دادگاه غیرمنصفانه به‌عنوان یک خردسال به اعدام محکوم شد. ما باید هم اینک دست به اقدام بزنیم تا او را نجات دهیم.

 

استفاده شرم‌آور رژیم ایران از مجازات اعدام

محمدرضا حدادی ۱۵ساله در سال ۲۰۱۵به اعدام محکوم شده است. اجرای حکم اعدم او تا کنون ۶بار برنامه‌ریزی شده است، اجرای این حکم آخرین بار به‌خاطر خشم جهانی متوقف شد. او اکنون چهاردهمین سال یعنی اکثر دوران جوانی‌اش را با اضطراب جانگداز و در وحشت مستمر از اعدام قریب‌الوقوع می‌گذراند....

عفو بین‌الملل تأکید کرد، این غیرعادلانه است. پرونده او نشان‌دهنده استفاده شرم‌آور رژیم ایران از مجازات اعدام علیه افراد زیر ۱۸سال می‌باشد که در نقض قانون بین‌المللی حقوق‌بشر است.

 

حکم ضدانسانی قطع دست یک زندانی در ارومیه

خبرگزاری هرانا ۱۸مهر ۹۷نیز گزارش داد که شعبه یکم به‌اصطلاح دادگاه کیفری قضاییه خامنه‌ای در ارومیه که ویژه اطفال و نوجوانان است، برای یک زندانی به اتهام «سرقت» حکم قطع دست صادر کرد. گفته می‌شود این حکم به‌زودی به اجرا درخواهد آمد. حکم قطع دست از جمله مواردی است که نافی اصل کرامت انسانی است. کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتاً استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن را ممنوع کرده است. این احکام ضدانسانی توسط قضاییه خامنه‌ای تنها برای ایجاد رعب و به سکوت کشاندن مردم صادر می‌شود. در حالیکه کارگزاران و آقا‌زاده‌هایشان که با دزدیهای کلان میلیاردی اقتصاد کل کشور را به ورطه نابودی کشانده‌اند، از مصونیت قضایی برخوردارند.

 

صدور حکم ضدانسانی قطع دست تنها طی ۴روز پس از دستگیری و بدون وجود شاکی خصوصی

لازم به ذکر است که این زندانی بنام، کسری کرمی فرزند یدالله متولد ۱۳۵۹، در تاریخ ۲۰مهرماه ۱۳۹۴بازداشت و تنها پس از ۴روز در ۲۴مهرماه همان سال، در شعبه یکم دادگاه کیفری ارومیه ویژه نوجوانان به قطع چهار انگشت دست راست محکوم شد. اما حکم اولیه به‌دلیل عدم وجود شاکی خصوصی اجرا نشد و نهایتا با نظر دیوان عالی رژیم آخوندی حاکم بر ایران دوباره در مردادماه سال جاری در همان شعبه توسط قاضی حمزه علی محمدی و علیرضا آقازاده و سلمان نجفی مجدداً حکم اولی صادر و دیوانعالی رژیم ایران حکم را تأیید کرده است و در مهرماه امسال به زندانی اطلاع داده شده که احتمالاً تا آخر مهرماه یعنی تا ۱۱روز دیگر حکم اجرا خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/766e25b2-1390-4007-9b99-e1fe0a3c7417"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات