728 x 90

اعدام دسته‌جمعی ۵زندانی در زندان گوهردشت کرج، اعدام ۸زندانی در اسفندماه

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام دسته‌جمعی ۵زندانی در زندان گوهردشت کرج، اعدام ۸زندانی در اسفندماه

 

دژخیمان رژیم آخوندی روز چهارشنبه ۴اسفند۱۴۰۰، دست‌کم ۵زندانی از ۱۲زندانی محکوم به اعدام را که از روز سه‌شنبه جهت اجرای حکم به سلولهای انفرادی در زندان گوهردشت کرج منتقل شده بودند حلق‌آویز کردند.

همزمان یک زندانی کرد به‌نام فرشاد فرضی ۳۰ساله از اهالی شهرستان ملکشاهی ایلام، پس از ۸سال حبس، در زندان مرکزی ایلام حلق‌آویز شد. روز ۲اسفند یک زندانی در مشهد و زندانی دیگری در کاشان و روزهای ۲۷ و۳۰بهمن دو زندانی در زندان مرکزی اصفهان و زندان مرکزی زاهدان، به‌دار آویخته شدند. در همین حال روز پنجشنبه ۵اسفند یک نوجوان ۱۸ساله به‌نام علی رضایی که محکوم به اعدام شده بود در زندان لاکان رشت دست به خودکشی زد و جان باخت.

ادامه اعدامهای جنایتکارانه و خودسرانه آن هم در آستانه تشکیل اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل متحد، گواه این واقعیت است که رژیم آخوندی یک روز بدون سرکوب و اعدام و شکنجه دوام نمی‌آورد. مقاومت ایران بار دیگر از سازمان ملل و کلیه ارگانهای ذیربط، هم‌چنین از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می‌خواهد، برای نجات جان زندانیان زیر اعدام دست به اقدام فوری بزند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷اسفند۱۴۰۰ (۲۶فوریه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/883d0b73-47ff-4cc2-b335-a36a7ac711af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات