728 x 90

۴۴ اعدام در تیرماه، همزمان با انتصاب جلاد ۶۷ به ریاست‌جمهوری و آخوند گوشخوار به ریاست قضاییه

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۴۴ اعدام در تیرماه، همزمان با انتصاب جلاد ۶۷ به ریاست‌جمهوری و آخوند گوشخوار به ریاست قضاییه

مقاومت ایران خواهان ارجاع پرونده حقوق‌بشر ایران به شورای امنیت ملل متحد است

خانم مریم رجوی: خامنه‌ای بیهوده می‌خواهد با تشدید اعدام و سرکوب مانع بروز آتشفشان خشم مردم شود. خیزش خوزستان و گسترش آن به شهرهای مختلف نشان داد که اعدام و سرکوب کارآیی خود را از دست داده است. ملل متحد و کشورهای عضو باید برای نجات جان زندانیان زیر اعدام دست به اقدام فوری بزنند.

فاشیسم دینی حاکم بر ایران در وحشت از گسترش خیزشهای مردمی و برای ایجاد جو رعب و وحشت، به موازات انتصاب رئیسی به ریاست‌جمهوری و اژه‌ای دژخیم گوشخوار به ریاست قوه قضاییه، به افزایش اعدامهای وحشیانه و جنایتکارانه روی آورده است. شمار اعدامهای ثبت شده در ماه تیر دست کم به ۴۴تن بالغ می‌شود که ۴۱مورد از آنها از ۱۰تیرماه به بعد یعنی پس از گماشته شدن اژه‌ای صورت گرفته است.

۱۴ اعدام در زندان مرکزی اصفهان، ۷ اعدام در زندان مرکزی ارومیه، ۵ اعدام در زندان مرکزی مشهد، ۴ اعدام در زندان مرکزی شیراز، ۳ اعدام در زندان مرکزی زاهدان، ۲ اعدام در هر یک از زندانهای گوهردشت، مرکزی رشت، و زندان مراغه و یک اعدام در هر یک از زندانهای مرکزی زنجان، مرکزی قم، مرکزی مهاباد و جیرفت صورت گرفته است. این آمارها قطعاً همه اعدامها را در برنمی‌گیرد و بسیاری از اعدامها به‌صورت کاملاً مخفیانه انجام می‌شود.

در میان این اعدامهای جنایتکارانه، داوود قاسم‌زاده و بهاءالدین قاسم‌زاده دو برادری بودند که در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰، و به‌رغم اعتراضات بین‌المللی اعدام شدند. بها‌ءالدین زمان ارتکاب جرم انتسابی کودک محسوب می‌شده است.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت گفت خامنه‌ای بیهوده تصور می‌کند با افزایش اعدامها و تشدید سرکوب می‌تواند مانع بروز آتشفشان خشم مردم ایران شود. خیزش قهرمانانه مردم خوزستان و گسترش آن به شهرهای مختلف ایران به‌خوبی نشان داد که اعدام و سرکوب کارآیی خود را از دست داده است. وی ملل متحد و کشورهای عضو را به محکوم کردن اعدامهای جنایتکارانه در ایران و اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام فراخواند و تأکید کرد پرونده نقض وخیم و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمداران رژیم به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲مرداد۱۴۰۰ (۲۴ ژوئیه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef6c3954-5f19-4a5f-aa60-5cbe5c7c2ff3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات