728 x 90

اعدام جنایتکارانه یک زندانی در زاهدان

اعدام در رژیم آخوندی
اعدام در رژیم آخوندی

دژخیمان خامنه‌ای در زاهدان روز چهارشنبه اول بهمن یک زندانی را در زاهدان اعدام کردند. وی که یونس خانشینی و از اهالی «خاش» نام داشت از ۸سال پیش در زندان به‌سر می‌برد.

جلادان قضاییه خامنه‌ای همچنین روز دوشنبه ۲۹دی یک زندانی را در زندان سنندج اعدام کردند.
مزدوران رژیم این زندانی را که فاتح قادری‌نیا؛ ۴۶ساله و از اهالی روستای «دل» شهرستان سروآباد بوده و از دو سال پیش تاکنون در زندان به‌سر می‌برد را از چند روز قبل به سلولهای انفرادی منتقل کرده بودند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران روز ۲۸دی طی اطلاعیه‌یی نوشت:

«طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۴ و ۲۵دیماه، دژخیمان رژیم آخوندها در یک اقدام جنایتکارانه شش زندانی را در یزد، قزوین، زابل، تبریز و ارومیه اعدام نمودند. این اعدامها با هدف ایجاد رعب و وحشت و برای ممانعت از اوجگیری اعتراضات صورت می‌گیرد.

روز چهارشنیه ۲۴دیماه، دو برادر زندانی به‌نامهای مهدی و محرم پس از گذراندن ۶سال حبس، در استان اردبیل اعدام شدند. در همین روز احکام اعدام صابر خوشکار، ۲۷ساله در تبریز و جما داروزهی در زابل به اجرا در آمد.

روز پنجشنبه ۲۵دیماه، رضا شیرزاده، در زندان یزد و شمس‌الدین سلیمانی، در زندان قزوین اعدام شدند.

رژیم جنایتکار آخوندی در هراس از انفجار خشم عمومی و قیامهای مردمی و برای ایجاد جو رعب و وحشت، هر چه بیشتر به سرکوب و اعدام و شکنجه روی می‌آورد.

مقاومت ایران بار دیگر سازمان ملل متحد و ارگانهای مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام فرامی‌خواند و خواستار اعزام یک هیأت تحقیق بین‌المللی برای بازدید از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8c6f480-e6c9-4706-bfd0-0c48283e51fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات