728 x 90

اعدام جنایتکارانه سه زندانی اهل تسنن در مشهد

اعدام  در ایران
اعدام در ایران

دژخیمان خامنه‌ای سه زندانی اهل تسنن به‌نامهای حمید راست بالا، کبیر سعادت جهانی و محمدعلی آرایش را روز پنجشنبه ۱۱دی۹۹ در زندان وکیل‌آباد مشهد اعدام کردند.

به گزارش وبسایت هرانا به تاریخ ۱۲دیماه، اجرای ناگهانی حکم اعدام این افراد در شرایطی صورت گرفته است که خانواده آنان از ملاقات آخر محروم بوده‌اند. این زندانیان روز چهارشنبه ۱۰دیماه به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.

 

حمید راست بالا، کبیر سعادت جهانی و محمدعلی آرایش به همراه فرهاد شاکری، عیسی عیدمحمدی، حکیم عظیم گرگیج، تاج محمد خرمالی، عبدالرحمن گرگیج و حسین وارسته سلیمانی در سال۱۳۹۴ توسط مأموران اداره اطلاعات رژیم بازداشت و به مدت ۱۰ الی ۱۲ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد نگهداری شدند. آنان از حدود ۴سال پیش در زندان وکیل‌آباد مشهد در بازداشت به‌سر می‌برند.

این شهروندان در روند دادرسی به وکیل منتخب دسترسی نداشته و از فرصت دفاع عادلانه در دادگاه محروم بوده‌اند.

به گزارش هرانا یک منبع مطلع گفته بود: ”حسن حیدری، بازپرس اول پرونده خود شخصاً آنان را با شلاق شکنجه و تهدید می‌کرد. هم‌چنین فرهاد شاکری در اعتراض به بلاتکلیفی خود به مدت ۴ماه و ۱۷روز دست به اعتصاب غذا زده بود.

حمید راست بالا، فرزند جلال، متأهل، ۳۶ساله و اهل استان گلستان بود.

کبیر سعادت جهانی فرزند علی و محمدعلی آرایش فرزند بعیدالله نیز از اهالی استان گلستان بودند.

حمید راست بالا قبلاً در نامه‌یی به شرح دوره بازجویی و فشار مأموران امنیتی به وی برای اخذ اعتراف تلویزیونی پرداخته بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c338b83-5ac2-4a38-9586-7d754f62923c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات