728 x 90

۸ اعدام جنایتکارانه در گرگان و کرمانشاه، ۳۸ اعدام در یک هفته در شهرهای مختلف

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۸ اعدام جنایتکارانه در گرگان و کرمانشاه، ۳۸ اعدام در یک هفته در شهرهای مختلف

فراخوان به اقدام فوری برای نجات زندانیان زیر اعدام و ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت

 

رژیم ضدبشری آخوندی در محاصره خیزشهای مردمی و در وحشت از بالا‌گرفتن قیامهای بنیان‌کن به تشدید سرکوب و اعدام روی آورده است. شمار اعدامهای جنایتکارانه و ثبت شده تنها در طول یک هفته (۱۶ تا ۲۲خرداد) به ۳۸ زندانی بالغ می‌شود.

 

دژخیمان خامنه‌ای در فاصله ۱۶ تا ۲۲خرداد ۸ زندانی را در زندانهای گرگان و کرمانشاه به‌دار آویختند. روز ۱۶خرداد ۶ زندانی در زندان گرگان و روزهای ۱۹ و ۲۲خرداد ۲ زندانی در زندان مرکزی کرمانشاه حلق‌آویز شدند. ۳۰ زندانی دیگر در همین فاصله در زندانهای زابل، ارومیه، کرمانشاه، ایلام،، اردبیل، خلخال، اهواز، اصفهان و آمل، بیرجند و زاهدان اعدام شده بودند که در اطلاعیه‌های ۲۰و ۲۲خرداد دبیرخانه شورای ملی مقاومت اعلام شده بود.

 

مقاومت ایران ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکومیت اعدام‌های جنایتکارانه در ایران و اقدام فوری برای نجات جان هزاران زندانی زیر اعدام و ارجاع پرونده نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر رژیم به شورای امنیت و قرار گرفتن سر دمداران رژیم آخوندی به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت در برابر عدالت، فرا می‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ (۱۳ ژوئن ۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cad707b9-9c54-46ab-bc6d-cc2e11295581"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات