728 x 90

خیزش سراوان- شماره۲:

اعتصاب کامل در سراوان، درگیری بین مردم و پاسداران ادامه دارد

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

خیزش سراوان- شماره۲

اعتصاب کامل در سراوان، درگیری بین مردم و پاسداران ادامه دارد

در درگیریهای دیروز و امروز دهها تن از مردم شهید و شمار زیادی مجروح شدند

 

درگیریهای گسترده بین مردم سراوان و نیروهای سرکوبگر که از صبح امروز شروع شده بود، هم‌چنان در مناطق مختلف شهر ادامه دارد و فضای شهر هم‌چنان ملتهب است و شهر در اعتصاب کامل به‌سر می‌برد.

پس از تصرف فرمانداری توسط مردم، گروهی از تظاهر کنندگان در مقابل قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران تجمع کردند که با شلیک مستقیم پاسداران جنایتکار مواجه شدند. در درگیریهای امروز نیز شمار دیگری از مردم این شهر شهید و مجروح شدند و خودروهای مردم نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

درگیریهای امروز بعد از آن به‌وقوع پیوست که روز گذشته سپاه پاسداران با ایجاد موانع و حفر چاله‌های بزرگ تلاش کرد از تردد سوخت بران بلوچ ممانعت کند که با اعتراض گسترده سوخت بران مواجه شد. پاسداران در نقطه مرزی آسکان به روی سوخت‌بران و مردمی که به حمایت آنها آمده بودند آتش گشودند. سپاه برای مقابله با سوخت بران معترض، نیروهای مرزبانی موسوم به مرصاد را با تجهیزات کامل با دهها خودرو به محل برد و با تیربار تانک بروی مردم آتش گشودند.

در هجوم وحشیانه دیروز دهها تن از معترضان به‌شهادت رسیدند و شمار زیادی مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند که وضعیت برخی از آنها وخیم است. دهها خودروی سوخت بران نیز توسط پاسداران به آتش کشیده شد.

سپاه پاسداران درصدد است با واگذار کردن سوخت بری به عوامل خود، هزاران نفر از مردم محروم را از این در آمد ناچیز محروم کرده و در آمدهای ناشی از آن را چپاول کند.

از صبح امروز مردم خشمگین سراوان دست به اعتراض زدند و ساختمان فرمانداری را به تصرف درآوردند. جوانان شورشگر چند خودروی نیروی انتظامی را واژگون کرده و به آتش کشیدند و جاده مقابل پایگاه سپاه پاسداران را با به آتش کشیدن لاستیک، بستند.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، جان‌باختگان سراوان را شهیدان راه آزادی خواند و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع نمود. وی با درود به مردم قهرمان سراوان که در برابر ظلم و ستم و تبعیض دیکتاتوری دینی بپا خاسته‌اند، عموم جوانان شورشگر به‌ویژه در خطه سیستان و بلوچستان را به حمایت از مردم سراوان فراخواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ اسفند ۱۳۹۹ (۲۳ فوریه ۲۰۲۱)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f73e9c7-51af-4b1a-802f-3660b8549986"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات