728 x 90

اعتصاب و اعتراض کارگران، کشاورزان، بازنشستگان و غارت‌شدگان ادامه دارد

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

در روز سه‌شنبه ۱۵اسفند (۶مارس) نیز اعتراضات اقشار محروم و زحمتکشان در شهرهاى مختلف کشور ادامه یافت:

  1. کارگران نیشکر هفت‌تپه در سومین روز از اعتصاب سراسری خود خواستار آزادی کارگران دستگیرشده، پرداخت چهار ماه حقوق عقب‌افتاده و حق بیمه خود شدند. آنها پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته بود: ما کارگران نیشکر هفت‌تپه گرسنه‌ایم گرسنه؛ ما کارگران نیشکر هفت‌تپه خانواده‌هایمان نیاز به پول دارند.

در حالی که چند روز بیشتر از سال۹۶باقی نمانده کارگران هنوز پاداش سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند. آنها به‌خاطر پرداخت نشدن حق بیمه‌هایشان از بیمه درمانی محرومند، بنهای کارگران روزمزد نیز به مدت هشت ماه پرداخت نشده است. اصلاح فرم قراردادها، به روز کردن حقوق‌ها، قراردادی شدن کارگران روزمزد مطابق وعده‌های مقامات رژیم و...واگذاری مدیریت شرکت به کارگران، از دیگر خواستهای کارگران نیشکر هفت‌تپه است. اداره اطلاعات در شهر شوش برای ایجاد رعب و وحشت ۱۶تن از کارگران اعتصابی را احضار کرده است.

  1. کارگران گروه ملی صنعت فولاد اهواز با شعار نه تهدید نه زندان دیگر فایده ندارد؛ عزا عزا است امروز، گروه ملی بیچاره صاحب عزا است امروز، برای چهاردهمین روز به اعتصاب و تجمع در مقابل استانداری ادامه دادند.
  2.  کشاورزان اصفهان به تظاهرات در حاشیه زاینده رود و تجمع مقابل سازمان آب ادامه دادند. آنها شعار می‌دادند: مسئول بی‌لیاقت خجالت خجالت، آب زاینده رود حق مسلم ماست، ایرانی باغیرت حمایت حمایت، می‌جنگیم می‌میریم حقمان را می‌گیریم. به‌دنبال دستگیری یکی از کشاورزان جمعیت خشمگین به سمت سازمان آب حمله کردند و خواستار آزادی کشاورز بازداشتی شدند.
  3. غارت‌شدگان مؤسسه کلاهبرداری کاسپین رشت مقابل شعبه گلسار دست به تجمع زدند. آنها شعار می‌دادند: دشمن ما همین جا است فقط می‌گویند آمریکا است. زنان شجاع در اعتراض به اعمال فشارها و تهدیدهای نیروهای سرکوبگر با چسب دهانهای خود را بسته بودند. بر روی دست‌نوشته‌هایی که در دست آنها بود نوشته بود: دادستان ما قاضیه، با دزدها هم‌بازیه؛ دزدها همه آزادند، مالباخته‌ها زندانند؛ ۱۶ماه دویدیم فقط تهدید شنیدیم؛ سوریه و لبنان را رها کنید، فکری به‌حال ما کنید؛ صداهامون دربیاید، پلیس بازداشت می‌آید؛
  4. غارت‌شدگان مؤسسه آرمان وحدت در خرم‌آباد مقابل شعبه‌ این مؤسسه دست به اعتراض زدند. آنها شعار می‌دادند: مرگ بر روحانی؛ مرگ بر علی لاریجانی؛ مرگ بر دزدهای حکومتی.
  5. کارکنان شرکت کیسون در عسلویه در اعتراض به پرداخت نشدن شش ماه حقوق‌شان دست از کار کشیدند.
  6.  اعتصاب کارگران پتروشیمی گچساران برای هفتمین روز ادامه یافت.
  7. کارکنان رسمی راه‌آهن (شرکت تراورس) در اعتراض به ماهها حقوق پرداخت نشده خود در مقابل مجلس رژیم در تهران دست به اعتراض زدند.
  8. بیش از ۱۰۰تن از کارکنان صندوق بیمه کشاورزی که از شهرهاى مختلف به تهران آمده‌اند، در مقابل ساختمان این صندوق دست به اعتراض زدند.
  9. کارکنان اداره کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود در مقابل این اداره در یاسوج تجمع کردند.
  10. جمعی از استادان و کارکنان بازنشسته دانشگاه فنی و حرفه‌یی ارومیه که با گذشت دو سال از بازنشستگی هنوز از دریافت مستمری محرومند در تهران دست به تجمع زدند.
  11. گروهی از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای بیست و سومین روز متوالی در اعتراض به تأخیر پنج ساله در تحویل دادن خانه هایشان مقابل «شورای شهر» تهران تجمع کردند.
  12. به دنبال پنج روز اعتراض ملوانان و کارگران کشتی، کارگزاران حکومتی مجبور شدند واردات محدود کالا توسط لنجداران و کارگران کشتی‌ها را تا فروردین۹۷ آزاد کنند. گمرکات جنوب طی چهار ماه گذشته از ورود میزان محدودی کالا که پیش از این برای ملوانان و خدمه لنجها مجاز شناخته می‌شد، جلوگیری کرد. اقدامی که فشار معیشتی بر۴۰هزار کارگر و کسبه خرده پا که مستقیم و یا غیرمستقیم از این طریق امرار معاش می‌کنند و خانواده‌هایشان را به‌نحو بی‌سابقه‌یی شدت بخشیده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶ اسفند ۱۳۹۶(۷ مارس ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4bca2820-0573-49b0-9fe0-641016660b73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات