728 x 90

اعتصاب غذای دو تن از زندانیان اهل سنت در سلول انفرادی زندان گوهردشت

زندان گوهردشت کرج
زندان گوهردشت کرج

دو تن از زندانیان سیاسی اهل سنت، در اعتراض به شکنجه زندانیان و انتقال به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زدند. این دو زندانی که سیدتوحید قریشی و حمزه درویش نام دارند با دست‌بند و پابند در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند.

 

پس از حمله روز ۱۸بهمن ماه، نیروهای گارد زندان گوهردشت به سالن محل نگهداری زندانیان اهل سنت سالن ۲۱زندان گوهردشت و مضروب کردن آنان، حداقل ۸تن از این زندانیان به سلول انفرادی منتقل شده بودند. از این میان تا کنون ۶تن به‌رغم آسیب دیدگی ناشی از ضرب ‌و شتم و بدون رسیدگی پزشکی به بند بازگردانده شده و دو تن دیگر به نام‌های حمزه درویش و توحید قریشی کماکان در سلول انفرادی هستند. گفته می‌شود این دو زندانی در اعتراض به رفتار وحشیانه مسئولان و گارد زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 

۸تن زندانیان سیاسی اهل سنت توحید قریشی، مریوان کرکوکی، نامق دلدل، حمزه درویش، انور خضری، فرهاد سلیمی، تیمور نادری‌زاده و جمال قادری پس از ضرب ‌و شتم به‌صورت دست و پا بسته و برهنه به سلول‌های انفرادی سرد این زندان منتقل شده بودند. مأموران به‌دلیل مقاومت این زندانیان در داخل سالن از باتون و گاز اشک‌آور جهت انتقال آنان استفاده کرده بودند.

 

به‌رغم مجروح شدن این زندانیان و آسیب دیدگی شدید آنها در اثر ضرب‌وشتم، تا کنون رسیدگی به وضعیت آنان صورت نگرفته و به دستور رئیس زندان از اعزام به بهداری محروم هستند.

 

لازم به ذکر است که روز سه‌شنبه ۱۶بهمن ماه، مسئولان و گارد زندان گوهردشت کرج با فشار و تهدید خواهان حضور سیدتوحید قریشی در دادگاه شدند. اما ناکام ماندند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be51047d-ebc8-4498-afce-667bb4c5ac82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات