728 x 90

اعتصاب، تظاهرات و تجمع اعتراضی مردم ستمدیده علیه نظام فاسد و چپاولگر ولایت فقیه

اعتراضات مردمی
اعتراضات مردمی

روز یکشنبه ۱۵بهمن شهرهاى مختلف کشور صحنه اعتراضات مردمی به‌ویژه کارگران و زحمتکشان بود.

  1.  به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای جلاد در میدان مکری سقز.
  2. تخریب بنر خامنه‌ای ولی‌فقیه جنایتکار نظام در روستای پره سر در صومعه سرا.
  3. در شادگان (استان خوزستان) کارگران شهرداری که ۱۵ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند و کسی هم پاسخگوی آنها نیست؛ دفتر شهرداری را به آتش کشیدند.
  4. کارگران شهرداری آبادان برای دومین روز پیاپی در اعتراض به پرداخت نشدن هشت ماه حقوق معوقه خود مقابل شهرداری تجمع کردند.
  5. اهالی روستای قجریه واقع در مسیر شهرهاى اهواز -خرمشهر برای دومین روز در مقابل شرکت نیشکر امیر کبیر دست به تجمع زدند و به استخدام نکردن اهالی منطقه اعتراض کردند. حمله نیروهای سرکوبگر به روستاییان به درگیری کشیده شد. کارگزاران این شرکت افراد غیربومی را با دستمزدهای ناچیز استخدام می‌کنند.
  6. کارگران کارخانه کیان کرد در ملایر برای بیست و سومین روز به اعتصاب خود ادامه دادند. آنها خواستار شش ماه حقوق و سه سال عیدی پرداخت نشده خود هستند. طی سه هفته گذشته آنها چند بار در جاده ملایر به اراک دست به تجمع زدند.
  7. کارگران طرح انتقال آب سد سیازاخ دیواندره در اعتراض به پرداخت نشدن ۱۰ماه حقوق خود در مقابل استانداری سنندج تجمع کردند.
  8. کارگران سازه‌های فلزی شهریار به‌خاطر پرداخت نشدن پنج ماه حقوق‌شان در محوطه کارخانه واقع در جاده رباط کریم به شهریار دست به اعتصاب زدند.
  9. کسبه و بازاریان خرم‌آباد؛ قزوین و الیگودرز برای دومین روز در اعتراض به گرانی و رکود اقتصادی و اخاذیها و اعمال فشارهای رژیم دست به اعتصاب زده و از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کردند.
  10. در ساری بازاریان و کسبه شهر در روز یکشنبه به بازاریان اعتصابی در شهرها دیگر پیوستند.
  11. بیش از ۱۰۰تن از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق که از سراسر کشور به تهران آمده بودند در اعتراض به وضعیت استخدام خود،‌ در مقابل وزارت نیرو دست به تجمع زدند. در خرداد۹۶قرار شد ظرف سه ماه وضعیت استخدامی اپراتورهای پستهای فشار برق قوی از قرارداد موقت به قرارداد دائم تبدیل شود. اما با گذشت بیش از شش ماه هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
  12. جمعی از رانندگان شرکت واحد عضو پروژه مسکن سپیدار ۲و۳ در اعتراض به تأخیر پنج ساله در تحویل خانه‌ به اعضای این پروژه، در مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند.
  13. اعضای تعاونی مسکن وزارت اقتصاد و دارایی که از ۱۲سال پیش هنوز وعده‌های حل مسکن آنها حل نشده دست به تجمع اعتراضی زدند.
  14. مالکان مسکن دولت در شیراز در اعتراض به نداشتن سرپناهی برای زندگی مقابل استانداری شیراز تجمع کردند و خواستار رسیدگی به خواستهایشان و تحویل مسکنی که پول آن را پیشاپیش گرفته‌اند، شدند.
  15. گروههایی از غارت‌شدگان در مقابل سازمان مرکزی تعاونی روستایی و واحد اعتبار ولی عصر در تهران تجمع کردند.
  16. پذیرفته شدگان در آزمون وکالت در آذربایجان غربی در اعتراض به کاستن از سهمیه این قبول شدگان و جایگزینی آنها با بسیجیان مقابل استانداری ارومیه تجمع کردند.
  17. در رضوانشهر کارگران جنگل شفارود با برپایی تجمعی به پرداخت نشدن پنج ماه حقوق عقب‌افتاده خود اعتراض کردند.
  18. غارت‌شدگان مؤسسات کلاهبرداری حکومتی با شعارهای «وعده وعید نمی‌خواهیم، ما پولمان را می‌خواهیم؛ چندساله که دویدیم، فقط دروغ شنیدیم؛ هزار وعده شنیدیم، اما عمل ندیدیم؛ مقابل سازمان مرکزی تعاونی روستایی در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
  19. غارت‌شدگان واحد اعتبار ولیعصر در تهران تجمع کردند.
  20. خانواده‌های خدمه کشته شده نفتکش سانچی در مقابل شرکت ملی نفتکش ایران در آبادان تجمع کردند و خواستار پاسخگویی در قبال واقعیت آتش‌سوزی در کشتی و کشته شدن بستگان خود شدند.
  21. خریداران اطلس خودرو در ادامه تجمعات و اعتراضات روزهای قبل خود، در اعتراض به‌عمل نکردن این شرکت به تعهداتش، مقابل سازمان صنعت و تجارت استان تهران تجمع کردند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶بهمن ۱۳۹۶(۵فوریه۲۰۱۸)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bfe55f9a-f9f6-40b9-ab37-92e6477646b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات