728 x 90

اعتصاب، تظاهرات و اعتراضات پلی‌تکنیک تهران، بستگان بازداشت‌شدگان روز زن و کارگران فولاد اهواز

اعتصاب کارگران فولاد اهواز.
اعتصاب کارگران فولاد اهواز.

روز یکشنبه ۲۰ اسفند اعتراضات و اعتصابات ابعاد گسترده‌تری به‌خود گرفت. علاوه بر کشاورزان اصفهان، خانواده بازداشت شدگان، کارگران، دانشجویان و اقشار مختلف مردم دست به تظاهرات و اعتراض زدند.

  1. دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک در تهران در اعتراض به صدور احکام سنگین برای دانشجویانی که در قیام دی ماه دستگیر شده بودند دست به اعتراض و تظاهرات زدند آنها در حالیکه عکسهای دانشجویان زندانی را با خود حمل می‌کردند شعار می‌دادند دانشجوی زندانی آزاد باید گردد؛. زندانی سیاسی آزاد باید گردد. مزدوران بسیجی به دانشجویان معترض حمله‌ور شدند و ضمن ضرب و جرح آنها عکسهای دانشجویان زندانی را پاره کردند، دانشجویان با شعارهای بی‌حیا، بی‌حیا به مقابله با آنها پرداختند.
  2. خانواده‌های افراد بازداشت‌شده در تجمع روز جهانی زن (۸مارس)، برای چندمین روز متوالی برای ِآزادی بستگانشان، در مقابل دادسرای اوین و دادسرای «ارشاد» در تهران دست به تجمع زدند. کارگزاران قضاییه رژیم خانواده‌ها را سر می‌دوانند و از پاسخگویی به آنها طفره می‌روند. در تظاهرات روز جهانی زن در مقابل وزارت کار رژیم در تهران حدود ۸۰تن دستگیر شدند که حداقل ۲۰تن از زنان بازداشت شده به زندان منتقل شده‌اند. 
  3. اعتصاب کارگران فولاد اهواز برای بیستمین روز ادامه یافت. آنها پس از تجمع در مقابل استانداری خوزستان با شعارهای کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد؛ می‌ایستیم می‌میریم حقمان را می‌گیریم؛ مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر؛ این‌همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی؛ هیهات مناالذله؛ دشمن ما همین‌جاست، فقط می‌گن(می‌گویند) آمریکاست!  دست به تظاهرات زدند.
  4.  ۲۰۰نفر از بازنشستگان فولاد اهواز در ادامه اعتراض روز قبل خود بعد از تجمع مقابل صندوق بازنشستگی به راهپیمایی در شهر پرداختند. آنها شعار می‌دادند: «وزیر بی‌لیاقت؛‌ استعفاء استعفا»؛ «یک اختلاس کم بشه؛ مشکل ما حل می‌شه». آنها همچنین با شعارهای خود دروغگویی‌های نوبخت سخنگوی دولت روحانی و کارگزاران غارتگر رژیم که اموال این صندوق را بالا کشیده‌اند، افشا نمودند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱اسفند ۱۳۹۶(۱۲مارس ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7887eb3-f17c-4188-9842-09afacce8ad1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات