728 x 90

اعتصاب بانه و پیرانشهر و سردشت به‌خاطر بستن بازارچه‌های مرزی و فراخوان به همبستگی عمومی با آنها

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

بازاریان و مغازه‌داران بانه و پیرانشهر که روز شنبه ۵ اسفند در اعتراض به بستن بازارچه‌های مرزی دست به اعتصاب زده بودند روز دوشنبه نیز برای سومین روز ادامه یافت. بازاریان و کسبه سردشت نیز در روز دوشنبه ۷ اسفند به این اعتصاب پیوستند و از باز کردن مغازه‌هایشان خودداری کردند. رژیم آخوندی در هراس از گسترش اعتصاب به سایر اقشار مردم، شمار زیادی از افراد گارد ضدشورش، عوامل اطلاعاتی و لباس شخصیها را در نقاط مختلف این شهرها مستقر کرده است.

 مردم کردستان که به‌خاطر انهدام صنایع و اقتصاد کشور هیچ زمینه‌یی برای اشتغال ندارند برای گذران زندگی به کار پر مشقت و خطرناک کولبری روی آورده‌اند. بنا بر پاره‌ای گزارشها بیش از ٦٨هزار کولبر در استانهای مرزی کار می‌کنند که ١٦تا ١٨هزار نفر از آنها در پیرانشهر و سردشت هستند. کولبران که در میان آنان از کودکان ۱۰ساله تا زنان و مردان سالخورده و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دیده می‌شوند، با انواع خطرات اعم از تیراندازی پاسداران و نیروهای مرزی تا سقوط از کوه و یخ زدن بر اثر سرما و ماندن در زیر بهمن مواجهند. آنها برای هر نوبت حمل بار ۳۰تا ۵۰هزارتومان (۶تا ۱۰دلار)در آمد دارند.

 رژیم آخوندی در حالی از کسب و کار این محرومان به بهانه قاچاق کالا جلوگیری می‌کند که سرنخ قاچاق کلان در کشور در دست خامنه‌ای و سپاه پاسداران و دیگر دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی رژیم است. بنا بر اعتراف حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو مجلس رژیم، گردش مالی قاچاق کالا و ارز معادل ۲۵میلیارد دلار، یعنی سه برابر بودجه عمرانی کشور است (رسانه‌های خبری-۳۰خرداد۹۵). آخوند محمدجعفر منتظری دادستان‌کل رژیم در این باره گفت: «در قاچاق کالا برخی مقامها یا خودشان یا فرزندانشان یا وابستگانشان سهیم هستند (خبرگزاری وابسته به نیروی قدس-تسنیم-۲۷آذر۹۶).

مقاومت ایران به مردم دلیر کردستان و شهرهاى بپاخاسته بانه و پیرانشهر درود می‌فرستد و عموم هم میهنان به‌ویژه جوانان دلیر را به همبستگی و پشتیبانی از آنان فرامی‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷اسفند ۱۳۹۶(۲۶فوریه ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13ca4589-eb1e-47f0-8025-6896325e3b1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات