728 x 90

ادامه اعتصاب و اعتراض کارگران هپکو برای سومین روز متوالی برغم سرکوب وحشیانه

اطلاعیه دبیرخانه  شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

روز سه‌شنبه ۲۶شهریور ۱۳۹۸ کارگران شرکت هپکوی اراک با وجودی که نیروهای گارد ضدشورش در مقابل آنها صف کشیده و آنها را تهدید می‌کردند، برای سومین روز متوالی دست به اعتراض زدند و در مقابل این شرکت تجمع کردند. نیروی سرکوبگر انتظامی و گارد ویژه همه مسیرهای ارتباطی به محل تجمع کارگران را بسته و مانع پیوستن دیگران به آنها می‌شدند.

کارگران هپکو به‌دنبال به سرآمدن مهلت ۱۰روزه‌ای که برای پاسخ به مطالبات‌شان داده بودند از روز یکشنبه ۲۴شهریور دور جدیدی از اعتراض و اعتصاب را شروع کردند

صبح روز دوشنبه ۲۵شهریور ۹۸ کارگران هپکوی اراک پس از تجمع در مرکز شهر دست به راهپیمایی زدند و خط راه‌آهن را بستند. عصر دوشنبه گارد ویژه و نیروی سرکوبگر انتظامی به کارگران یورش برده و آنها را به‌شدت مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند، شماری از کارگران مجروح و دهها تن دستگیر شدند.

کارگران هپکو در دو سال گذشته بارها از جمله در خرداد سال ۹۷دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند. در آبان ماه  ۹۷ پانزده کارگر هپکو به یک سال حبس و ۷۴ضربه شلاق محکوم شدند.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت با درود به کارگران شجاع هپکو که به‌رغم سرکوب وحشیانه به اعتصاب و اعتراض ادامه می‌دهند، از عموم مردم به‌ویژه جوانان اراک خواست به حمایت از کارگران معترض برخیزند و عموم سندیکاها و اتحادیه‌های کارگری و مدافعان حقوق‌بشر و حقوق کارگران را به حمایت از خواستهای کارگران ایرانی به‌ویژه کارگران هپکو و محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه رژیم آخوندی و اقدام فوری برای آزادی کارگران دستگیر شده فراخواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶شهریور ۱۳۹۸ (۱۷سپتامبر۲۰۱۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36be33cb-d964-4694-97fe-703689513bd8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات